پ
پ

دبیر نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر در مازندران گفت: همایش پیام آسمانی غدیر با هدف تجلیل از مروجان فرهنگ تعالی بخش غدیر و پیاده روی در ساری برگزار می شود.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت غدیر اظهار داشت: سال قبل اولین کنگره راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه در جهان در استان برگزار شد و خروجی آن تهیه یک کتاب ۸۰۰ صفحه‌ای بود.

وی با بیان اینکه امسال همایش پیام آسمانی غدیر و تجلیل از مروجان آن در استان برگزار می‌شود، افزود: در این همایش از مؤلفان و افرادی که در حوزه مکتوب برای ترویج غدیر تلاش می‌کنند و یا کسانی که در فضای مجازی، فیلم کوتاه و پاکدست و فعالان صنایع دستی در امر غدیر فعالیت داشته‌اند، تقدیر می‌شود.

وی کمک هزینه سفر عتبات عالیات و مشهد مقدس را از جمله جوایز بیان کرد و گفت: تاکنون ۱۸۵ اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که در حال داوری است و اختتامیه آن روز پنجشنبه ۱۵ تیرماه در مصلی شهرستان ساری با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار و حجت الاسلام خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: همچنین برنامه جشن با عنوان «مازندران دیار علویان» و پیاده روی از میدان ابن شهر آشوب تا میدان ساعت با ۱۱۰ موکب فرهنگی برگزار می‌شود.

دبیر نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر مازندران گفت: برای تمامی دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران، برنامه روزآمد غدیر ارسال شد و از آنان خواستیم برای دهه امامت و ولایت برنامه‌های خود را ارائه دهند.

وی برنامه خطبه خوانی غدیر، مسابقات غدیر با عنوان پدر مهربان با مسئولیت آموزش و پرورش، برپایی ایستگاه صلواتی، نورافشانی غدیر، دعای عرفه، دعای جامع کبیر و اطعام دهی با هماهنگی اوقاف و کمیته امداد، همایش بانوان علوی را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.

وی برپایی کرسی آزاداندیشی از طریق صدا و سیما با موضوع غدیر و دهه امامت و ولایت را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: برنامه امیری خوانی به مدت ۱۰ شب از سوی صدا و سیما در حال انجام است.

حجت الاسلام ابراهیمی از تدوین و تهیه ۲۲ برنامه شاخص استانی ویژه غدیر در استان خبر داد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.