پ
پ

امروز با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو، محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور، غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری، سد غدیر باباحیدر آبگیری شد.
در سال ۱۳۸۷ عملیات احداث سد غدیر آغاز شده بود و تاکنون به بهره‌برداری نرسیده بود، با شروع دولت سیزدهم و تزریق اعتبار مصوبات سفر اول ریاست‌جمهوری به این پروژه و ورود قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)، روند پروژه سرعت گرفت.
در نهایت امروز و همزمان با سفر دوم ریاست‌جمهور و هیئت دولت به استان چهارمحال و بختیاری و با حضور رئیس جمهور، عملیات آبگیری سد غدیر باباحیدر آغاز شد و انتظار ۱۵ساله مردم شهرستان فارسان برای تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعت به پایان رسید.
سد غدیر باباحیدر شهرستان فارسان در ۴۷کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این سد نقش مهمی را در جهت تأمین آب پایدار آشامیدنی، کشاورزی و صنعت در شهرستان فارسان دارد.
در فصل تابستان اغلب گلایه مردم فارسان را در رابطه با کاهش فشار آب می‌شنویم و مردم می‌گویند که در برخی از روزها فشار آب در شهر کم می‌شود و این موضوع تأمین نیاز شهروندان را با مشکل روبه‌رو می‌کند، علاوه بر اینکه در برخی روستاهای این شهرستان مشکل عدم وجود آب شرب پایدار وجود دارد که با بهره‌برداری از این سد آب پایدار برای مردم تأمین می‌شود.
منبع اصلی آب این طرح از ۲ سرشاخه سراب و بردی تشکیل شده که شاخه اصلی آن از سرشاخه سراب است که از طریق چشمه‌ای به همین نام تغذیه می‌شود، شایان ذکر است این سد به‌عنوان طرح پدافندی در موارد بحرانی و ضروری آب شهرکرد را نیز تأمین می‌کند.
تسریع در پروژه سد غدیر با ورود قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) سپاه
در ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ بود که غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری خبر داد: قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) عهده‌دار تکمیل سد غدیر شده و از یک ماه اخیر فعالیت خود را در این خصوص آغاز کرده است با توجه به تأکید وزیر نیرو مبنی بر تکمیل هرچه سریع‌تر طرح، اهتمام ویژه‌ای در این خصوص به‌کار گرفته شده است و پیش‌بینی می‌شود عملیات خاکی سد تا ۲ ماه آینده تکمیل شود.
یکی از مشکلات مهم در کند پیش رفتن پروژه سد غدیر باباحیدر، علاوه بر تزریق قطره‌چکانی اعتبار، پیمانکار آن بود که با خلع‌ید پیمانکار و انتخاب و ورود قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) به پروژه سرعت ویژه‌ای بخشیده شد تا جایی که در چند ماه اخیر، پیشرفت زیادی را داشت.
۹ مرداد ۱۴۰۲ فردوس کریمی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به بهبود ۸۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان فارسان بعد از بهره‌برداری سد غدیر باباحیدر، بیان داشت: از محل این سد برای ۶ شهر و ۱۱ روستای شهرستان فارسان با جمعیت افزون‌بر ۱۳۶ هزار نفر آب به‌منظور استفاده آشامیدنی، صنعت و کشاورزی پیش‌بینی شده است.
احمد وحیدی، وزیر کشور نیز در بازدید ۱۸ آبان سال جاری از سد غدیر باباحیدر چهارمحال و بختیاری در محل کارگاه این سد در جمع خبرنگاران گفت: از ویژگی‌های پروژه‌های عمرانی این استان کاهش فاصله‌های زمانی ساخت است و سد باباحیدر پس از ۱۵ سال سابقه ساخت با روحیه جهادی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص)، حمایت وزارت نیرو و استاندار چهارمحال و بختیاری در مدت ۶ ماه به نقاط پایانی خود رسیده است.
حال پس از گذشت ۱۵ سال از این پروژه با اعتبارات خوبی که به این سد تخصیص یافت و ورود قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)، سد غدیر باباحیدر فردا با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد و این پایان انتظار ۱۵ساله مردم شهرستان فارسان در خصوص آب پایدار است.

 

روابط عمومی بنیاد بین المللی غدیر

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.