پ
پ

آیت الله حیدری آل کثیری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نام امیرالمومنین(ع) را با ولایت عجین دانست و اظهار داشت: نام امیرالمومنین(ع) با ولایت عجین شده است؛ قرآن کریم می فرماید: “وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ۚ”

وی افزود: یقینا “حبل الله” مصادیقی (خداوند متعال ، کعبه، پیامبر و امیرالمومنین) دارد و مصداق حبل الله است یعنی امیرالمومنین(ع) به عنوان سید عترت است.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امت اسلامی باید به “حبل الله” اعتصام ورزند؛ زیرا در روز غدیر این مسئله به طور رسمی اعلام گردید و پیامبراکرم(ص) از همه مومنان بیعت گرفت و فرمود: “سلّموا على علىّ بإمره المؤمنین “، آن جمعیت فروان تا سه روز ماندند و بیعت کردند.
وی تصریح کرد: رویداد غدیر و بحث ولایت به دو شکل سازنده و مخرب قابل طرح است؛ مقصود از شکل سازنده به معنای بحث در محیطی آرام و با استدلال های عقلی و نقلی است.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در واقع بدون تکفیر نمودن و دوری از بی احترامی می توان بسیاری از سو تفاهم ها را در نتیجه عدم آگاهی از یکدیگر از بین برده و زمینه تقریب را میان مذاهب اسلامی فراهم می سازد و اما شکل مخرب به معنای تجمعات و محیط های مخرب همراه با بی احترامی می باشد که دور از رفتارهای عقلانی است و در مقابل وحدت قرار می گیرد و نقش مخربی را ایفا می کند.
وی در پایان تاکید کرد: در ارتباط با عید غدیر و نقش امیرالمومنین(ع) در محوریت وحدت اسلامی بسیار کم سخن گفته شده است که باید گفتمان سازی شود زیرا نقش عید غدیر در بنای وحدت اسلامی بسیار مهم است.

 

روابط عمومی بنیاد بین المللی غدیر

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.