پ
پ

ستاد غدیر استان البرز به ریاست نماینده محترم ولی فقیه پس ماه مبارک رمضان طی جلسه ای که تشکیل شد ائمه جمعه استان را بعنوان رئسای دفتر نمایندگی بنیاد غدیر در شهرها و شهرستان‌ها منصوب و احکام آن را تقدیم کرد.

علاوه بر این کمیته های تخصصی هفت گانه ستاد غدیر با عضویت دستگاه های عالی استان نظیر؛استانداری،سپاه پاسداران،حوزه علمیه، صداوسیما و شهرداری مرکزاستان تشکیل و احکام به نمایندگان این دستگاه ها ابلاغ شد.

علاوه بر این در طول این مدت جلسات کمیته ها به صورت هفتگی تشکیل و هر کمیته نیز جلسات مربوط به خود با دستگاه های زیر مجموعه خود را برگزار کرد ؛ ماحصل جلسات برگزار شده برنامه ریزی و اجرای مراسماتی ازقبیل:
بزرگترین بازسازی واقعه غدیر در کشور در شهرستان فردیس و برگزاری آن به مدت سه روز ،برگزاری جشن های متنوع و مختلف خیابانی در ایام دهه امامت و ولایت هر شب در ۱۱ محله استان و مجموعا در ۱۱۰ محله، برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی خطبه شریف غدیر در ادارات و دستگاه‌ها و همچنین در شهرهایی مانند محمد شهر، برگزاری جشن در رکاب مولا با حضور ۱۵۰۰ نفر از دانش آموزان دوچرخه سوار و حجت الاسلام پناهیان در دانشکده کشاورزی و اجرای ویژه مراسم جشن دهه امامت و ولایت باهمت هیات انصار الولایه نوجوانان رزمندگان شهر کمالشهر.

همچنین جشن میدانی در کاخ مروارید مهرشهر باهمکاری ستاد مردمی غدیر و جشن ده کیلومتری در این شهر برگزار می شودو در نهایت به مناسبت دهه امامت و ولایت مراسم بیعت با امام که در سراسر استان در روز عید غدیر با حضور ائمه محترم جمعه و نماینده معزز ولی فقیه در استان البرز در شهر کرج برگزار می شود. به علاوه از صبح روز عید با پیاده روی خانوادگی آحاد مردم به سمت مصلی های نماز جمعه مراسم عید آغاز و پس از مراسم جشن و اقامه نماز مردم شریف و نمازگزار جمعه تحت قالب کاروان های شادی مشایعت خواهند شد.

میهمانان ویژه این جشن نوزادان و موالید ده روزه عید قربان تا غدیر هستند که اذان و اقامه این فرشتگان توسط ائمه جمعه در مراسم گفته شده و با همراهی آستان مقدس رضوی هدایا و تبرکاتی تقدیم ایشان می گردد.

با توجه به قرار گرفتن در آستانه روز بزرگ مباهله همایشی نیز با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی استان و حضور اساتید، اعضای هیأت علمی، روئسا و معاونین دانشگاه‌ها در روز مباهله برنامه شده و ان شاءالله اجرا می شود.

در اهم اقدامات این دهه می توان به برگزاری یک جلسه ستاد غدیر با حضور آیت حسینی همدانی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه کرج، برگزاری یک جلسه ستاد استانی غدیر با حضور استاندار محترم و برگزاری جلسات کمیته های تخصصی ستاد غدیر اشاره کرد
که مقرر شد یک جلسه پایانی مورخ ۱۳ تیر برگزار شود.

همچنین برنامه های دیگر شامل؛

. ارسال شیوه نامه برگزاری مراسمات دهه امامت و ولایت و همچنین شعار دهه به دستگاه های اجرایی استان و فرمانداریها
صداو وسیما تولید و محتوا و پخش از شبکه استانی البرز

. برپایی مواکب در مسیر های مواصلاتی عید غدیر( مواکب شهرکرج در مسیر بلوار امامزاده حسن تا محل جشن در مصلی حضور پیدا خواهند کرد.

در تمامی شهرستان های کشور برنامه هایی به شرح زیر انجام می شود؛

*برپایی جشن عید غدیر و سادات بزرگوار در مصلی کرج و مصلای تمامی شهرستان های استان با حضور ائمه جمعه و حضور آحاد
مردم بزرگوار از ساعت ۹ تا ۱۲

*برگزاری جشن نخبگان غدیر با محوریت دانشگاه های استان و بنیاد نخبگان

*اجرای سرود روز عید غدیر خم با حضور گروه سرود ۱۴۳۴ نوجوان به مناسبت هزاروچهارصدو سی و چهارمین جشن غدیر در محدوده امامزاده حسن

*برگزاری مسابقه کشوری تهیه فیلم کوتاه ۱۱۰ ثانیه ای با موضوع غدیر، امامت و ولایت و انتخاب ۱۱۰ برگزیده و اهدای جایزه کمک هزینه مشهد مقدس

*روز سه شنبه هفته جاری تمام دستگاه های استان ملاقات عمومی برگزار و به خواسته های مردم با اهدا گل و شیرینی شربت پاسخ دهند.

*برگزاری جشن در شب عید در مساجد شاخص استان

*دعوت ازخانواده موالید دهه امامت و برپایی جشن خواندن اذان و اقامه نوزادان توسط ائمه جمعه

*برگزاری جشن در تمامی دستگاه های استان وبخصوص برگزاری جشن توسط شهرداری و پخش شیرینی و شربت در بین مردم

*برگزاری جشن ازدواج ۱۱۰ زوج البرزی بخصوص جوانان از محلات هدف قرارگاه اجتماعی استان

*اطعام غدیر حداقل ۸۰۰۰ نفر

*طراحی ونصب بنرهای عید غدیر توسط شهرداری کرج و شهرداری های استان

*طرح حامی توسط کمیته امداد و صداوسیما
*برنامه های شاد و مفرح در صدا وسیمای استان

*برگزاری مسابقات ورزشی برای جوانان

روابط عمومی بنیاد بین المللی غدیر

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.