پ
پ

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای تبلیغ غدیر، از ساعت ۱۶ روز پنج‌شنبه، ۱۵ تیرماه مهمانی بزرگی در خیابان کاشانی شهرکرد با اجرای برنامه‌های متنوع برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام مهدی طاهری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به ضرورت توجه به غدیر، گفت: پیامبر اکرم(ص) در انتهای واقعه غدیر از همه حاضران خواستند پیام غدیر را تا روز قیامت به غایبان برسانند و منظور این بوده است که پیام غدیر باید به کل عالم در کل تاریخ برسد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی که در امتداد غدیر قرار گرفته است توانست شیعه متحرک را به شیعه محرک تبدیل کند و شیعه‌ای که دیگران بر سرنوشت او مسلط بودند به شیعه متفکر و تمدن‌ساز تبدیل شود.

غدیر شیعه را احیا کرد

وی با بیان اینکه غدیر شیعه را احیا کرد، افزود: غدیر یک مدل اداره جامعه است لذا ولایت فقیه در این راستا طراحی شد و پس از آن انسجام اجتماعی به معنای ولایت عرضی بین مومنین و حول محور امیرالمومنین(ع) شکل گرفت که این مدل کارآمد نیازمند خیزش و توجه جهادی است.

طاهری با اشاره به اینکه مدل تبلیغ غدیر فردی نیست، تصریح کرد: غدیر باید با جشن‌‍‌های خیابانی به عموم مردم مخابره شود لذا امسال پیش‌بینی شده است جشن خیابانی در خیابان آیت‌الله کاشانی شهرکرد برگزار شود.

وی اضافه کرد: این مهمانی توسط مردم و برای مردم برگزار می‌شود و ما نیز به عنوان بنیاد بین‌المللی غدیر اقدامات و حمایت‌های لازم جهت تسهیل در برگزاری جشن را انجام می‌دهیم.

برپایی ۲۰۰ موکب برای مهمانی غدیر در شهرکرد

طاهری افزود: اقدامات اولیه برای برپایی مواکب انجام شده است و ظرف چند روز آینده ۲۰۰ موکب در خیابان کاشانی برپا و روز پنج‌شنبه ۱۵ تیرماه از ساعت ۱۶ این جشن برپا می‌شود و تا ظهر عید غدیر ادامه دارد.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در چهارمحال و بختیاری گفت: کاروان غدیر ظرفیتی برای ایجاد نشاط و جنگ شادی در استان است و تلاش بر این است با حرکت مردم از هر ۲ سمت خیابان اجتماع بزرگی تشکیل شود و به ۱۱۰ نفر از افراد نیز هدایایی تقدیم شود.

توزیع ۳۰ هزار پرس غذا در شب عید غدیر

وی با بیان اینکه چندین غرفه بازی و شادی برای کودکان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در قسمتی از برنامه نورافشانی بزرگ و جشن بادکنک‌ها ویژه کودکان در نظر گرفته شده است همچنین ۳۰ هزار پرس غذا در شب عید غدیر بین مردم توزیع می‌شود.

طاهری اضافه کرد: علاوه بر توزیع ۳۰ هزار پرس غذا انواع فست‌فود نیز تهیه می‌شود تا شبی به‌یادماندنی برای کودکان فراهم شود همچنین یک کیک چند متری نیز بین مردم توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: مواکبی که طراحی شده است در زمینه فرهنگی، پذیرایی و خدماتی به مردم خدمات ارائه می‌کنند، در کنار این مواکب طی جریان احسان غدیر ۱۱۰ پایگاه بسیج ملقب به امیرالمومنین و علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) نیز مراکز نشر علوی می‌شوند و به مردم خدمات ارائه می‌کنند.

طاهری یادآور شد: مردم برای برپایی موکب یا ارائه هر نوع خدمتی می‌توانند عدد یک را به سامانه ۱۰۰۰۰۲۲۶۱۸۰۲ ارسال کنند تا با آن‌ها تماس گرفته و جشن غدیر باشکوه برگزار شود.

«تا ابد بر این عهدیم» شعار غدیر

در ادامه حجت‌الاسلام عابدین کاظمی‌نیا گفت: جشن عید غدیر با شعار «تا ابد بر این عهدیم» به صورت متمرکز در خیابان کاشانی شهرکرد برگزار می‌شود همچنین در شهرستان‌های فارسان، بروجن و لردگان نیز برای برپایی جشن برنامه‌ریزی شده است.

دبیر جبهه فرهنگی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه محدودیت‌های ترافیکی در خیابان کاشانی از ظهر روز پنج‌شنبه آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر مهمانی بزرگ غدیر سایر جشن‌ها در همه مساجد و حسینیه‌های سطح استان برگزار می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.