پ
پ

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان کرمانشاه از احتزاز پرچم ۴۰۰ متری در پارک شیرین کرمانشاه به مناسبت دهه ولایت و امامت خبر داد.

نشست خبری  ستاد دهه امامت و ولایت با اصحاب رسانه پیش ازظهر امروز (پنجم خرداد‌ماه) برگزار شد.

حجت‌الاسلام ابوذر‌ کرمی در ابتدای این جلسه با تاکید بر هرچه بهتر برگزار کردن جشن‌های دهه ولایت و امامت در استان اظهار کرد: با پیش‌بینی انجام گرفته آیین افتتاح جشن‌های دهه امامت و ولایت در کشور با شعار”شهر میهمان علی است” در کرمانشاه رقم خواهد خورد.

وی افزود: روز سه‌شنبه ششم تیرماه آیین افتتاح این دهه با اهتزاز در‌آوردن پرچم ۴۰۰ متری غدیر  ساعت ۱۷ در پارک شیرین آغاز می‌شود.

دبیر اجرایی بنیاد  غدیر استان اشاره‌ای هم به برنامه‌های پیش‌بینی شده در این دهه داشت و افزود: دعای پرفیض “عرفه” روز چهارشنبه  هفتم تیرماه ساعت ۱۶ عصر در مزار شهدا برگزار می‌شود، همچنین مراسم جشنی با عنوان بهترین “روز خدا “جمعه نهم تیرماه  ساعت ۱۸ عصر در چهار‌راه نوبهار برگزار می‌گردد.

وی همچنین از برگزاری رویداد بزرگ نقاشی ویژه دختران و پسران کرمانشاهی خبر داد و گفت: این رویداد روز چهارشنبه ۱۰ تیرماه در پارک رهایی سراب قنبر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام کرمی در ادامه از برگزاری چهار برنامه کشوری در استان نیز خبر داد و گفت: کنکره شعر کردی “هیژا” در باب غدیر،  دهمین دوره غدیر پژوهی، خوشنویسی خطبه بدون نقطه امیرالمومنین(ع) و مسابقات گرافیکی “پدران آسمانی” همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه  همچون سال قبل از عید قربان تا عید غدیر هرشب در یک نقطه از شهر جشن خیابانی برگزار می‌شود گفت: در شب عید غدیر ویژه برنامه‌ای با عنوان “نگین پادشاهی” در میدان معلم واقع در بلوار تاقبستان برگزار و ۱۱۰۰ نگین انگشتری عتبات عالیات به شرکت کنندگان تقدیم خواهد شد.

دبیر اجرایی بنیاد  غدیر استان همچنین از اطعام علوی مردم مناطق محروم استان در شب عید غدیر خبر داد و گفت: مساجد سطح شهر به ویژه مناطق محروم استان میزبان دو تا سه هزار نفر از مومنین خواهند بود.

این مقام مسئول از دیگر برنامه‌های دهه امامت و ولایت را برگزاری همایش پیاده‌روی  در روز عید غدیر عنوان کرد و بیان داشت: این مراسم صبح روز عید غدیر، در مسیر بلوار تاقبستان برگزار می‌شود و در پایان این همایش نیز به قید قرعه اسامی تعدادی از شرکت‌کنندگان برای سفر به مشهد مقدس و کربلای معلی اعلام خواهد شد.

حجت‌الاسلام کرمی خاطرنشان کرد: به مناسبت دهه امامت و ولایت به ۱۱۰ نفر از کسانی که خطبه غدیر را حفظ نمایند در روز نهم ربیع‌‌الاول جوائز نفیسی اهدا خواهد شد.

وی مظهر عزاداری شیعه را محرم دانست و گفت:غدیر بایدمظهر شادی و سرور باشد و در این زمینه از هیچ کوشش فروگذار نخواهیم کرد تا برگزاری جشن‌‌های با شکوه در این ایام ماندگار شود.

کرمی در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته با ذبح و قربانی ۱۵۷ راس، دو هزارو ۵۰ بسته دو کیلویی گوشت را در بین مردم تقسیم کردیم گفت: بنا داریم امسال نیز گوشت قربانی را بین نیازمندان استان تقسیم نماییم.

وی از دیگر برنامه‌های دهه امامت و ولایت در استان کرمانشاه را پویش “هر خانه یک پرچم” و هر‌خانه “یک پرس غذا به همسایه” را  عنوان کرد و گفت: آزادی زندانیان جرائم مالی با تمرکز بر آزادی سادات و تخفیف و رایگان کردن خدمات برخی از مراکز درمانی در سه روز آخر این دهه را نیز در برنامه‌‌ها خواهیم داشت، همچنین در هفته عفاف و حجاب نیز همایش “دختران ایرانی” را برپا می‌کنیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.