پ
پ

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان اصفهان بیان داشت: در جشن ۸ کیلومتری اصفهان از پل شهرستان تا پل مارنان ده موکب دایر می‌شود و موکب‌ها از چهارشنبه تا جمعه به مدت ۳ روز از یک ساعت به اذان مغرب تا بعد از نماز مغرب میزبان عاشقان هستند.

از توزیع یک میلیون پرس غذا  تا جشن 8 کیلومتری در اصفهان به مناسبت عید غدیر

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجه الاسلام اسماعیل دست‌افکن دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان اصفهان صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: به مناسبت عید غدیر در اصفهان برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود زیرا اصفهانی‌ها همیشه در صحنه بوده و هستند و در کارهای خیر، برگزاری مجالس مذهبی همیشه سرآمد و فعال بوده‌اند.

وی با بیان اینکه بنیاد غدیر ثبت قانونی شده و زیر نظر رهبر معظم انقلاب فعالیت می‌کند و بنیان‌گذار آن مرحوم آیت الله خزعلی بودند، بیان کرد: این بنیاد در برخی از کشورها نماینده دارد و در آن کشورها هم برنامه‌های متنوعی برگزار می شود.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان اصفهان گفت:  ریاست بنیاد غدیر در استان اصفهان برعهده آیت الله طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان است.

دست افکن بیان داشت: از مردم می خواهیم این ده روز، شور و حال غدیری مثل استقبال از عید نوروز داشته باشند و  در روز غدیر با پوشیدن لباس نو و تمیز کردن خانه به استقبال این عید بزرگ بروند.

وی گفت: عشق به امیرالمومنین باعث می‌شود جشن ۸ کیلومتری در اصفهان و هزاران جشن دیگر به همت عاشقان آن حضرت در نقاط مختلف استان برگزار شود.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان اصفهان با اشاره به برنامه‌های بنیاد غدیر استان در دهه ولایت و امامت بیان داشت: در جشن ۸ کیلومتری اصفهان از پل شهرستان تا پل مارنان ده موکب دایر می‌شود و موکب‌ها از چهارشنبه تا جمعه به مدت ۳ روز از یک ساعت به اذان مغرب تا بعد از نماز مغرب میزبان عاشقان هستند.

دست افکن در ادامه اظهار داشت: برگزاری جشن عمامه‌گزاری ۳۰۰ نفر از طلاب در شب غدیر در حوزه علمیه صدر اصفهان  به دست آیات مظاهری و طباطبایی‌نژاد از دیگر برنامه‌های شاخص عید سعید غدیر است.

وی با اشاره به ثواب اطعام در روز غدیر افزود: بیش از یک میلیون پرس غذا به مناسبت عید غدیر در استان اصفهان، بین مردم توزیع می شود.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان اصفهان گفت: سه شب جشن در میدان امام(ره) اصفهان با اجرای برنامه‌های متنوع از چهارشنبه تا جمعه با مشارکت هیئت بنی فاطمه اصفهان برگزار می‌شود.

دست افکن با اشاره به عید قربان و آغاز دهه ولایت و امامت تصریح کرد: در روز عید قربان ۱۸۰ راس گوسفند ذبح و تعداد ۲۵۰۰ بسته گوشت قربانی نذری بین فقرا و نیازمندان تقسیم شد.

وی برگزاری جشن‌های محلی در مناطق پانزده گانه شهرداری اصفهان، چاپ ۳۰ هزار پوستر، آماده کردن دوهزار و پانصد بسته فرهنگی، جاپ پنج هزار جلد کتاب خطبه غدیر،  توزیع پنج هزار کتاب با موضوع کودک و نوجوان و توزیع هشت هزار بسته پذیرایی در نماز جمعه اصفهان را از دیگر برنامه‌های این بنیاد برشمرد و گفت: در برنامه مجازی غدیرشناسی که به همت امور مساجد و حوزه برگزار شد هزار نفر شرکت کردند که  ۴۷۰ نفر پس از شرکت در آزمون قبول شدند و با دریافت گواهینامه غدیرشناسی در استان تبلیغ  خواهند کرد.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان اصفهان با اشاره به برپایی بیش از یک‌صد موکب در نقاط مختلف استان تا روز جمعه برای پذیرایی از عاشقان امیرالمومنین علی علیه‌السلام اظهار داشت:  در ۹۰ شهر استان اصفهان که دارای امام جمعه است مراسم پیاده‌روی، جشن خانوادگی، ایستگاه صلواتی، اطعام و ایستگاه سلامت برگزار می‌شود.

دست افکن با اشاره به اهمیت تاثیرگزاری رسانه‌ها بر مردم گفت: رسانه ها به عشق امام علی(ع) با انتشار مطلبی از غدیر پیام رسان غدیر باشند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.