پ
پ

رئیس ستاد بنیاد بین المللی غدیر در جزیره هرمز در جلسه دهه امامت و ولایت و عید غدیر خم با اشاره به اهمیت برگزاری عید غدیر عنوان کرد:گفت عید غدیر بزرگترین عید مسلمان است که باید باشکوه در جزیره هرمز با مشارکت مسئولین و مردم برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام جعفر رستا خیز صبح امروز اظهار کرد: واقعه غدیر یکی از موضوعات مهم جامعه اسلامی و یک محتوای تحول‌آفرین برای بشریت است که بشریت را به اوج کرامت و عظمت انسانی خواهد رساند.

امام جمعه هرمز گفت: امام‌شناسی و افزایش معرفت در جامعه و تبیین واقعه غدیر از ضروریات امروز جامعه است و باید محتوای غدیر، ولایت، امامت، حاکمیت و راهبری بشریت برای مردم تبیین شود.

وی با تاکید بر اینکه همه افراد باید مروج غدیر باشند، افزود: ترویج فرهنگ غدیر برای نسل‌های آینده یک تکلیف است و آنها را با حب ولایت و امیرالمؤمنین تربیت کنیم که دوستی اهل بیت انسان را از گمراهی نجات می‌دهد.

رئیس ستاد بنیاد بین المللی غدیر در جزیره هرمز برگزاری مراسمی همچون عید غدیر را ترویج دهنده نشاط اجتماعی در جامعه عنوان کرد که ارزش های الهی را تبلیغ می کند و گفت:اگر مردم به عمق غدیر برسند می توانند زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت باشند.

حجت الاسلام رستا خیز از غدیر به عنوان یک جریان بزرگ در تاریخ اسلام و رسالت پیامبر اکرم (ص) یاد کرد و ابراز داشت : باید برنامه های دهه ولایت به گونه‌ای برگزار شود تا فرهنگ غدیر به فرزندان انتقال پیدا کند.

وی اهمیت غدیر را بسیار مهم برشمرد و اظهار داشت:  مسئله غدیر می تواند محور وحدت و اتحادو همدلی بین مردم باشد باید جشن غدیر با ظرفیت مردمی امسال باشکوه تر از سال‌های گذشته برگزار گردد.

امام جمعه هرمز با تاکید بر اینکه غدیر یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان است، گفت: غدیر یک جشن ابدی است و اجرای برنامه‌های مختلف در راستای معرفی غدیر اهمیت بالایی دارد و در این هفته برنامه‌های مختلف از جمله اطعام نیازمندان از سوی هیات‌های مذهبی، دستگاه‌های اجرایی و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی اجرا می‌شود.

رئیس ستاد بنیاد بین المللی غدیر در جزیره هرمز به برگزاری مردمی جشن‌های امسال پرداخت و خاطر نشان کرد :بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی برگزار میشود که این برنامه ها جشنواره های فرهنگی و هنری و ورزشی ،.نشست بصیرتی نخبگان و محققان غدیری با تاثیرگذاران فرهنگی جزیره ،.جشن بزرگ علوی باحضور مداحان کشوری و سخنران ملی، اطعام علوی و پیاده روی خانواده از شاخص های این برنامه ها می باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.