پ
پ

بنیاد بین المللی غدیر استان لرستان با حضور اعضای ستاد بنیاد بین المللی غدیر با هدف برنامه ریزی و هماهنگی جهت گرامیداشت دهه امامت و ولایت و واقعه غدیر و نیز ترویج و تعمیق فرهنگ غدیر در دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان تشکیل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد اظهار کرد: فاصله بین عید قربان تا غدیر با عنوان دهه امامت و ولایت است از طرفی عید قربان یادآور ایثار و فداکاری حضرت ابراهیم(ع) است.

وی با اشاره به اینکه دوری از تعلقات، تسلیم محض شدن در برابر خداوند، بردن فرزند خود به مسلخ عشق ویژگی عید قربان است و در عید غدیر نیز امام علی(ع) به عنوان امام مسلمین معرفی شد، افزود: دوری از تعلقات دنیوی بدون حب اهل‌بیت و امامت آنان ره به جایی نمی‌برد لذا عید قربان باید به غدیر پیوند بخورد تا معنای واقعی خود را پیدا کند.

ریاست بنیاد غدیر لرستان با تأکید بر اینکه کشور ما کشور امام علی(ع) است و امید مستضعفان به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی است، ادامه داد: گرامی‌داشت شعائر اسلامی بیان کننده تقوای درونی است و باید در طول سال برای بزرگداشت شعائر اسلامی برنامه داشته باشیم.

امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه در سال گذشته در ۱۰ محله از خرم‌آباد برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی در دهه امامت و ولایت با شور و نشاط خاصی برگزار شد، اضافه کرد: دستگاه‌ها با همکاری ائمه جمعه در برگزاری جشن‌های دهه امامت و ولایت که در سطح شهرستان‌ها برگزار می‌شود همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ائمه جمعه در شهرستان‌ها محدودیت منابع دارند ولی دستگاه‌ها اگر در کنار هم قرار بگیرند، می‌توانند کار تاثیرگذاری انجام دهند، گفت: درب ادارات را به روی گروه‌‌های جهادی و فعالان فرهنگی و قرآنی باز کنید چراکه این اقشار برای برگزاری برنامه‌ها مزدی نمی‌خواهند.

شاهرخی با بیان اینکه در قالب فعالیت‌های هنری باید معارف اسلامی و حب اهل‌بیت را در دل‌های کودکان، نوجوانان و جوانان رسوخ دهیم، گفت: در این راستا حوزه هنری، قرارگاه صاحب‌الامر، تبلیغات اسلامی و ارشاد اسلامی وظایفی متفاوت‌تری دارند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه دشمنان چگونه با یک حرکت آرام به دنبال ترویج بدحجابی جامعه هستند، تصریح کرد: با یک حرکت خزنده می‌خواهند ما را به سمتی ببرند که در مقابل حجاب، حیا و عفاف بی‌تفاوت باشیم.

وی با اشاره به اینکه امور بانوان استانداری لرستان باید جلسه برنامه معرفت‌افزایی در هفته حجاب و عفاف برگزار کند و زمینه اجتماع بانوان فراهم شود، گفت: بانوان استان لرستان، نجیب و باحجاب هستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.