مطالب جدید

اجلاس سالانه دبیران اجرایی استانی بنیاد بین المللی غدیر برگزار شد دکتر حسین ظریف منش قائم مقام دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر: شعار دهه امامت و ولایت سال ۱۴۰۳،‌ « امیرالمؤمنین(علیه السّلام) معیار زندگی، الگوی حکمرانی» تعیین و به کلیه وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی ، نهاد‌های عمومی و تشکل‌های مردمی ابلاغ گردیده است . تسلیت فرا رسیدن ایام محرم‌الحرام  و شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) کلیپ حضرت علی علیه السلام بنیاد بین المللی غدیر استان‌ همدان:مسابقه ملی کتابخوانی به مناسبت عید #مباهله مسابقه #عهد_می‌بندم به مناسبت روز مباهله و روز خانواده فقط تا فردا تمدید شد. دکتر حسین ظریف منش مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر:مباهله سندى جاودان بر حقانیت اسلام  در مقابل سایر ادیان و شاهدى غیر قابل انکار بر اصالت و استحکام بناى همیشه استوار تشیع در جهان اسلام  است. آیت الله صدیقی دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر:درس مهم  مباهله این است که   خانواده منسجم و اسلامی جبهه حق را تقویت می‌کند دکتور حسن الربیعی – دانشکده فقه دانشگاه کوفه:منهج الصوره فی شخصیه الإمام علی علیه السلام فی القرآن الکریم والحدیث؛ دراسه نقدیه. رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای مدظله:مباهله؛ صحنه تمایز حق و باطل

پ
پ

پیام رهبر معظم انقلاب به مجلس خبرگان:

حکمرانی اسلامی، طرحی جامع و گره‌گشا و جذاب و شگفت‌آور است

رهبر انقلاب اسلامی مجلس خبرگان را مظهر مردم سالاری اسلامی خواندند و با اشاره به تدبیر هوشمندانه معرفت قرآنی و اسلامی در هم‌جهت ساختن «شریعت و عقلانیت» و «غیب و شهود»، از وجدان‌های بیدار سراسر جهان دعوت کردند ضمن توجه به واقعیت‌های تلخ نظامات دین ستیز یا دین گریز، در طرح جامع و استوار و گره‌گشا و همچنین جذاب و شگفت‌آور حکمرانی اسلامی تأمل  کنند.

روابط عمومی بنیاد بین المللی غدیر به نقل ازصراط ، ششمین دوره‌ی مجلس خبرگان رهبری دقایقی پیش با پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی آغاز شد.

پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی که صبح امروز از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین محمّدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در محل اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری قرائت شد، به شرح

زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

والحمدلله رب العالمین والصلاه والسلام علی سیّدنا محمدٍ المصطفی

و آله الطیبین و صحبه المنتجبین و مَن تبعهم باحسانٍ الی یوم الدین

خداوند عزیز و حکیم را سپاس که توفیق تشکیل ششمین دوره‌ی مجلس خبرگان رهبری را به ملت بزرگ ایران ارزانی داشت. این مجلس یکی از پایه‌های اصلی نظامِ اسلامیِ مردم‌سالار است که در فاصله‌های زمانی معیّن به دست توانای ملت، استحکام می‌یابد، و سلامت و استمرار نظام را تضمین میکند. اعضای محترم و منتخبِ این مجلس، با مشیت الهی و با همت مردم، این فرصت را یافته‌اند که یکی از برترین نقش‌ها را در استحکام زنجیره‌ی پولادینِ رهبری نظام بر عهده بگیرند، و سزاوار است بخاطر این نعمت، سپاسگزار خداوند و قدردان مردم باشند.

مجلس خبرگان مظهر مردم‌سالاری اسلامی است. گزینش رهبر بر طبق معیارهای اسلامی بر عهده‌ی این مجلس است که خود، منتخب و برگزیده‌ی مردم است. معیارها اسلامی است و گزینش، مردمی. این روشنترین نشانه و معرّف جمهوری اسلامی ایران است.

در نظام اسلامی، حکمرانی، بَشَری و هدفها الهی است.

هدفها، عدالت و کرامت انسان و آبادی زمین و پربار کردن زمان، و در نهایت، زندگی توحیدی و عروج آدمی به مرتبت قرب خدا است؛ و شیوه‌ها بهره‌گیری از خِرد و تجربه‌ی جمعی، و به کار گرفتن فکرها و زبانها و بازوهای کارآمد و گامهای استوار آحاد مردم است.

این، تدبیری است هوشمندانه که معرفت قرآنی و اسلامی به پیروان خود هدیه داده و در آن، شریعت و عقلانیت، و غیب و شهود را در هم تنیده و هم‌جهت ساخته است.

این پدیده‌ی شگفت‌آور و جذابی در عرصه‌ی سیاستهای کَلان است، و تأمل در واقعیتهای تلخِ نظامات دین‌ستیز یا دین‌گریز، روز به روز بر جذابیّت آن خواهد افزود.

دعوت عامّ ما از وجدانهای بیدار در سراسر جهان آن است که به تجربه‌ی شکست خورده‌ی نظامهای مدعی عدالت یا آزادی، ولی بیگانه از معنویت دینی بنگرند؛ ظلم و تبعیض و فساد فزاینده را؛ و نابودی امنیت اخلاقی را، و سستی بنیان خانواده و فروکاستن از شرافت زن و از جایگاه همسری و مادری را؛ و غلبه‌ی جهتگیری مغرضانه بر آگاه‌سازی صادقانه در رسانه‌ها را؛ و بسیاری از گره‌های کور دیگر در گستره‌ی نفوذ این نظامهای منافق و ریاکار و ستمگر را ببینند.

و آن گاه در طرح جامع و استوار و گره‌گشای حکمرانی اسلامی تأمل کنند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.