پ
پ

روابط عمومی بنیاد بین‌المللی غدیر، سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان شب گذشته در سخنرانی خود در ضاحیه جنوبی بیروت به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به تحولات غزه و جنگی که اکنون میان مقاومت در جبهه‌های مختلف با دشمن صهیونیستی وجود دارد پرداخته و اعلام کرد که جبهه‌های حمایت از نوار غزه در ماه مبارک رمضان هم با قدرت در میدان حضور خواهند داشت.

سید حسن نصرالله در ابتدای این سخنرانی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت که حمایت از غزه فقط محدود به حمایت مالی و نظامی نیست، بلکه ما با دعا نیز می‌توانیم از مردم فلسطین حمایت کنیم به ویژه در این روزهایی که شاهد جنایات فجیع دشمن علیه مردم غزه در سایه سکوت جهانی هستیم.

وی افزود: علاقه جوانان به جهاد، ناشی از فرهنگ ایمانی و قرآنی است و این را در عشق به شهادت و آنچه در وصیت نامه آنها منتشر شده می‌بینیم. شهدا زمانی که از این دنیا وارد آخرت می‌شوند خداوند را ملاقات می‌کنند؛ درحالی که بسیار خوشحال هستند، زیرا شهادت یکی از مایه‌های سعادت است.

مقاومت و استواری مردم غزه شبیه معجزه است

دبیر کل حزب‌الله در ادامه به خانواده شهدا و بردباری آنها اشاره کرده و اظهار داشت: ما در میان خانواده‌های شهدا آرامش، رضایت و سربلندی می‌یابیم و این چیزی است که هر روز در غزه، کرانه باختری، لبنان و عراق شاهد آن هستیم. درحال حاضر یکی از مصائب بزرگی که امت اسلامی ما با آن مواجه است، حضور شیاطین بزرگ و این رژیم غاصب اشغالگر در فلسطین اشغالی است.

سید حسن نصرالله تصریح کرد:در این میان مسئولیت ما ایستادگی در برابر این رژیم است و همچنین باید صبور باشیم؛ زیرا در این آزمون باید با جان و مالمان فداکاری کنیم. ما امروز وارد ششمین ماه جنگ با دشمن غاصب شده‌ایم و جبهه‌های حامی غزه و نیز مردم و مقاومت فلسطین در غزه همچنان با شجاعت در برابر دشمن ایستاده‌اند و استواری و مقاومتی که اهالی غزه از خود نشان داده‌اند شبیه به معجزه است.

وی ادامه داد: این صبری که ما از مجاهدان و از مردم غزه می‌بینیم شگفت‌انگیز بوده و برای بسیاری سوال‌برانگیز است که علت این صبر و بردباری چیست. ما به آنها می‌گوییم که علت این میزان از صبر و استواری، فرهنگ قرآن است.

نتانیاهو چه وارد رفح بشود و چه نشود جنگ را باخته است

این رهبر بزرگ مقاومت در ادامه سخنان خود به نتایج نبرد طوفان الاقصی اشاره کرده و گفت: عملیات طوفان الاقصی منجر به تحقق دستاوردهای بزرگ و راهبردی شد که به حضور رژیم غاصب صهیونیستی و آینده آن در منطقه آسیب بزرگی می‌زند. شنیدیم که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر می‌گوید که اگر وارد رفح نشود جنگ را باخته است.

سید حسن نصرالله افزود: من به نتانیاهو می‌گویم که اگر به رفح بروی هم جنگ را باخته‌ای. نتانیاهو بعد از ۶ ماه نتوانست حتی به تصویری از پیروزی در همه اهدافی که اعلام کرده بود برسد. نتیجه آن است که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به اسرائیلی‌ها می‌گویند که شما نمی‌توانید مقاومت در غزه را از بین ببرید.

وی با اشاره به کمپین‌های رسانه‌ای و جنگ روانی که رژیم صهیونیستی و آمریکا و غرب علیه مقاومت به راه انداخته‌اند و متاسفانه کشورهای عربی هم با آنها همکاری می‌کنند گفت که برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای عربی با وجود تلاش‌های زیاد خود اما نتوانستند تاثیری بر موضع و اراده مردم غزه بگذارند.

موضع مقاومت فلسطین در مذاکرات، خردمندانه و منطقی است

سید حسن نصرالله درباره مذاکرات آتش‌بس غزه که اخیرا چند دور آن در قاهره برگزار شده است نیز اظهار داشت: یکی دیگر از نشانه‌های شکست دشمن این است که حماس همچنان به نمایندگی از مقاومت فلسطین و نیز کل محور مقاومت مذاکره می‌کند و هرگز در موضع ضعف قرار نگرفته و برای دشمن شرط و شروط می‌گذارد. موضع مقاومت یک وضع خردمندانه و منطقی و شرعی بوده و تاکید دارد که باید تجاوزات علیه غزه متوقف گردد.

دبیر کل حزب‌الله تصریح کرد: موضع مقاومت در تاکید بر لزوم توقف تجاوزات علیه غزه، یک موضع صددرصد صحیح، شرافتمندانه، اخلاقی و انسانی است و همه باید در کنار آن بایستیم. امروز مسئله صرفا برقراری آتش‌بس چند روزه نیست بلکه باید جنایات و کشتار و تجاوزات دشمن علیه مردم فلسطین به طور دائمی پایان یابد.

سید مقاومت در ادامه گفت: جبهه ما (جنوب لبنان) همچنان در کنار مقاومت فلسطین و رهبری حماس باقی خواهد ماند و شروطی که مقاومت فلسطین در مذاکرات تعیین کرده کاملا بر حق است. هرچقدر هم که طول بکشد و هرچقدر هم نیاز به فداکاری باشد ما در موضع حمایت از غزه می‌مانیم.

اگر بایدن ارسال سلاح به اسرائیل را متوقف کند جنگ غزه متوقف می‌شود

وی درباره مانورهای تبلیغاتی که آمریکایی‌ها درباره اختلافات با سران صهیونیست از جمله نتانیاهو به راه انداخته و می‌گویند دولت آمریکا قادر به مهار تجاوزات اسرائیل نیست اظهار داشت: چه کسی باور می‌کند که «جو بایدن» رئیس جمهوری ایالات متحده نمی‌تواند جنگ علیه غزه را متوقف کند؟ اگر بایدن فقط ارسال سلاح به اسرائیل را متوقف کند، این جنگ متوقف خواهد شد.

سید حسن نصرالله ادامه داد: بایدن می‌خواهد با ریختن مواد غذایی از هوا به غزه، جهان را فریب دهد اما همین امر ثابت می‌کند که دولت کنونی آمریکا یک دولت احمق است.

وی درباره جبهه یمن و حمایت‌هایی که یمنی‌ها از مردم غزه به عمل آورده‌اند نیز اظهار داشت که تجاوزات شبانه‌روزی آمریکا و انگلیس علیه یمن نتوانست رزمندگان یمنی را از هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی منصرف کند.

ارتش اسرائیل آمار واقعی تلفات خود را پنهان می‌کند

سید نصرالله در ادامه به فلج شدن جبهه شمالی فلسطین اشغالی در نتیجه حملات مقاومت لبنان اشاره کرده و گفت که طی هفته‌های اخیر شاهد افزایش انفعال دشمن و خشم شهرک‌نشینان صهیونیست به دلیل تشدید عملیات‌های مقاومت هستیم.

دبیر کل حزب‌الله به سخنرانی امام موسی صدر در سال ۱۹۷۵ درباره فلسطین اشاره و اعلام کرد که امام موسی صدر در یکی از سخنرانی‌های خود در سال ۱۹۷۵ آنچه را که بر ملت فلسطین می‌گذارد به عاشورا تشبیه و آمادگی خود را برای شهادت در راه قدس اعلام کرد. امروز برخی طرف‌های شناخته شده در لبنان هستند که می‌گویند عملیات‌های مقاومت لبنان کمکی به غزه نمی‌کند.

وی تاکید کرد:سخنانی که این طرف‌ها می‌گویند گمراه‌کننده و فریبکارانه است و ای کاش آنها سخنان مسئولان صهیونیست درباره جبهه شمالی فلسطین اشغالی به ویژه در خلال این نبرد را می‌شنیدند. همه اسرائیلی‌ها می‌دانند که ارتش این رژیم خسارات مالی و جانی واقعی خود در جنگ با رزمندگان حزب‌الله را پنهان می‌کند و ما مستندات متعددی درباره حملات خود به نظامیان و تانک‌ها و تجهیزات ارتش صهیونیستی تهیه کرده‌ایم.

دبیر کل حزب‌الله ادامه داد: «یوآو گالانت» وزیر جنگ و «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد ارتش اشغالگر چندین بار اعتراف کرده‌اند که نیروهای اسرائیلی در جبهه غزه و جبهه شمالی بهای سنگینی می‌دهند. تعداد کشته‌های صهیونیست‌ها بسیار بیشتر از آن چیزی است که ارتش اسرائیل اعلام می‌کند.

این رهبر بزرگ مقاومت در ادامه به اختلافات موجود میان صهیونیست‌ها و تنش‌هایی که اخیرا «حریدی‌ها» (یهودیان افراطی) بعد از فراخوان برای حضور آنها در ارتش اسرائیل ایجاد کرده‌اند گفت: اقدام ارتش دشمن برای جذب حریدی‌هایی که وظیفه خود را صرفا مطالعه تورات می‌دانند، نشان می‌دهد که این ارتش در تعداد نیروها و افسران خود به مشکل برخورده است. ارتش صهیونیستی می‌خواهد ۱۴ هزار و ۵۰۰ نیرو جذب کند و حریدی‌ها را نیز وارد ارتش کند. درحالی که مقاومت با افتخار هرروز اسامی شهدای خود را اعلام می‌کند و برای آنها مراسم می‌گیرد، دشمن تعداد کشته‌های خود را پنهان می‌کند و می‌داند که اعلام تلفات چه تاثیری بر این ارتش می‌گذارد.

بازدارندگی حزب‌الله مانع از حمله اشغالگران به لبنان می‌شود

وی ادامه داد: خسارت‌های اقتصادی در جنوب لبنان قابل مقایسه با خسارات هنگفت صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی نیست. هرکس می‌خواهد ارزیابی کند که مقاومت در جنوب لبنان چه می‌کند، ببیند که بازدارندگی مقاومت چگونه مانع از اقدام دشمن برای حمله به لبنان شده است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: غزه همچنان استوار ایستاده و مقاومت می‌کند و جبهه جنوب لبنان و عراق و همه گروه‌های مقاومت نیز علیه دشمن باز هستند. در نهایت پیروزی برای کسی است که صبر و تحمل دارد و ما نشانه‌های خستگی را در ارتش و جامعه صهیونیستی می‌بینیم. وظیفه و مسئولیت همه ما ایستادگی و مقاومت بوده و محور مقاومت در موضع قدرت و دشمن در موضع ضعف قرار دارد.

دبیر کل حزب‌الله در پایان با تشکر از همه آزادگانی که در سراسر جهان و نیز آمریکا برای حمایت از غزه تظاهرات برگزار می‌کنند خواستار ادامه فشارها علیه بایدن و مخالفت با تجاوزات اسرائیل شده و اعلام کرد که این فشارها می‌تواند دریچه امیدی را (برای توقف تجاوزات علیه مردم فلسطین) باز کند.

 

روابط عمومی بنیاد بین المللی غدیر

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.