پ
پ

همایش «نشست هم اندیشی علمی با عنوان مسجد تراز انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب» در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد.

این همایش با حضور حضرت آیت الله صدیقی «دبیرکل محترم بنیاد»، حجت الاسلام و المسلمین محمد ابراهیم «رییس محترم مرکز رسیدگی به امور مساجد»، دکتر قدیانی «رئیس دانشگاه جامع انقلاب اسلامی» و جمعی از اندیشمندان صاحب نظر روحانی و دانشگاهی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار گردید.

در این نشست تخصصی ،حضرت آیت الله صدیقی صدیقی، سخنران مهمی را ایراد فرموداند

ایشان افزود اند که مساجد در شکل گیری انقلاب اسلامی نقش سازنده‌ای داشته اند. و شهدای ما از همین مساجد در دوران دفاع مقدس راهی جبهه‌های حق علیه باطل شدند و برای عزت ملی و دفاع از کشور شهید شدند. همچنین در ادامه فرموداند، مساجد تجلی صفات الهی است و می‌تواند دل‌های بشری را نورانی کند مساجد محل اقامه نماز بوده و باید محل حل و فصل مشکلات مردم باشد.

دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر افزوداند: مساجد باید عمومی باشند و همه افراد بتوانند در آن حضور داشته باشند، مساجد باید سرفصل جدیدی از نقش آفرینی برای جوانان در کشور ایجاد کنند و علاوه بر تقویت فرهنگ جامعه، محل تبادل اندیشه و گفتمان در گام دوم انقلاب باشند و منشاء تامین همه نیاز‌های معنوی، فکری، اعتقادی و حتی اقتصادی و اشتغال افراد باشند.

 

 

 

ایام نورانی و بابرکت میلاد نور(از دوم بهمن ماه ۱۴۰۲ ،دهم رجب ـ میلاد جواد الائمه علیه السلام ـ الی پنجم بهمن ماه ۱۴۰۲، سیزدهم رجب ـ میلاد امیرالمؤمنین علیه السلام) و تقارن آن با ایام الله دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین اندیشه‌های ناب علوی، تبلیغ و ترویج فضائل امیرالمؤمنین و ایجاد فضای معطر و بصیرت‌افزای ولایی در جامعه است.

در ادامه اندیشمندان دیگری نیز به سخنرانی پرداخته و نظرات کارشناسی خود را در محور همایش ارائه داده اند که  به مدد الهی قرار است مطالب ارزشمند این سلسله همایش ها به صورت کتاب مفیدی گردآوری و تالیف و دراختیار عموم قرار داده شود.

 

روابط عمومی بنیاد بین المللی غدیر

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.