پ
پ

آیت الله کاظم صدیقی دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر با مدیرکل، مشاور وزیر و روسای مناطق آموزش و پرورش شهر تهران و فرشته حشمتیان معاون اسبق وزیر آموزش و پرورش دیدار و گفت وگو کرد.

 

در این دیدار دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر اظهار کردند : دل های شما مدیران عشق محبت حضرت علی علیه السلام را دارد؛ کسی که عاشق امیر المومنین علیه السلام است دل، جوارح و اعضای بدن و لباس هایشان تقدس پیدا کرده است؛ برحسب آموخته های خود در دوران کودکی امیر المومنین علیه السلام یک شخصیت فرا زمینی و فرا نژادی بوده است.

ایشان با اشاره به روایات متعدد تصریح کردند: هدف از نزول پیامبران از سوی خداوند متعال، امیر المومنین علیه السلام بوده و ایشان حلال مشکلات و کلیدی همه‌ موفقیت ها است؛ علی علیه السلام الگو و مغناطیس دل مومنان است؛ بر همین اساس قرآن کریم به تعبیر امام رضا علیه السلام در سوره مباهله به توصیف امام علی علیه السلام پرداخته است.

ایشان گفتند: باید مقصد آموزش و پرورش آن باشد که دانش آموزان با آشنایی امیر المومنین علیه السلام در مسیر تعالی و آسمانی شدن حرکت کنند؛ هرگز این نکته را نباید فراموش کنیم که بدون حضرت علی علیه السلام به جایی نمی رسیم زیرا ایشان سمت پدری دارند و نگاه به فرزندانشان بر اساس مهربانی بوده و خواسته های آنان را رد نمی کنند؛ امیر المونین علیه السلام به خانواده احساس قدرت و آرامش می دهد.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر با بیان اینکه حضور پدران شهید در خانه منجر به قوی تر شدن خانواده ها می شود عنوان کردند: اگر دارای فرزند صالحی باشیم حضور پدر شهید خود (حضرت علی علیه السلام را احساس می کنیم؛ باید تلاش کنیم از اخوت امیر المومنین علیه السلام بهره ببریم.

آیت الله صدیقی با اشاره به کتب های شهید مطهری که با هدف رفع آسیب های اجتماعی نگاشته شده است بیان کردند: ۲ جلد از کتاب های این شهید بزرگوار به نام دافعه و جاذبه درباره یادگیری مسایل و انگیزه دهی برای یادگیری است.

ایشان افزودند: تربیت با زور و اجبار نیست؛ وقتی می توانیم جامعه را بسازیم که دل افراد و دانش آموزان آنرا در دست داشته باشیم؛ رسالت آموزش و پرورش رسالت مورد قبولی است؛ آموزش و پرورش قدیمی در حال پوست اندازی است و در حال تغییر و تحول است ولی هنوز محتوای آن غدیری نیست بلکه سکولاریستی است؛ چند نفر از دانش آموزان در دل خود عشق به امام علی علیه السلام دارند  در حالی که دانشجویان تشنه خارج از کشور هستند؟ ما نتوانستیم در این راستا فعالیت کنیم؛ شاهکار آموزش و پرورش آن است که نسل جوان و دانش آموزان را با مکتب امیر المومنین علیه السلام سیراب کنند.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر با اشاره به حادثه تروریستی کرمان گفتند: این حادثه یکی از تلخ ترین رویدادهای نظام بود؛ بیش از ۲۰ نفر از شهدای این حادثه از اهل سنت بودند که به عشق امیر المومنین علیه السلام در مراسم و راهپیمایی یادبود سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم شرکت کرده بودند.

ایشان ادامه دادند: باید سبک زندگی امیر المومین علیه السلام که ایثار، یتیم نوازی، تواضع و ادب، علم بی کران است را با تقسیم کار هنرمندان و با روش های کودکانه به دانش آموزان و فرزندان این کشور منتقل کنیم؛ امروز بهترین روزگار است زیرا که رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای (حفظه) را داریم؛ در زمان غیبت حضرت صاحب الزمان کسی بهتر از مقام معظم رهبری در در دوست شناسی، ارتباط با جوانان، نگاه به ابعاد مختلف، عالم و دشمن شناس نداریم؛ این سبک و رفتار دقیقا شبیه حضرت علی علیه السلام است.

آیت الله صدیقی گفتند: دولت ما سکولار نیست بلکه دل در گروه امیر المومنین علیه السلام و اسلام دارد؛ وظیفه دولت و حاکمیت آن است که امیر المومنین علیه السلام را به زندگی مردم بیاورد و همه کارها و اقدامات باید در این مسیر باشد؛ امیر المومنین علیه السلام برای کودکان، معلمان، عرفا، مدیران، نوجوانان الگو است؛ امیر المومنین علیه السلام مثل نور خورشید است و همه ما باید از آن استفاده کنیم.

ایشان گفتند: در برخی از استان ها موفقیت بیش از ۸۰ درصدی با پاسخگویی به شبهات فعالیت موثری دراین راستا داشته اند؛ آموزش و پرورش و بنیاد بین المللی غدیر با همکاری هم می توانند برای معلمان و گروه های مختلف آموزش شیعه شناسی برگزار کنند؛ همچنین امکانات لازم برای برای دوره های آشنایی معلمان با اسلام شناسی و امام شناسی وجود دارد؛ باید در یک اقدام انقلابی و جهادی سیره امیر المومنین علیه السلام را به مدارس ابتدایی و دبیرستان ها برد؛ باید بتوانیم از ظرفیت هنرمندان برای در تولید محتوا کمک بگیریم.

علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران هم در این دیدار اظهار کردند: در آموزش و پرورش محبت بسیار بزرگی نسبت به حضرت علی علیه السلام وجود دارد؛ شاید در اوج فعالیت و کارها برخی اوقات ارادت به امیر المومنین علیه السلام را فراموش کنیم؛ از اینکه در این نقطه دنیا و در این برهه تاریخی متولد شده و زندگی می کنیم و می توانیم نام امیر المومنین علیه السلام را به زبان بیاوریم بسیار به خود می بالیم.

ایشان ادامه دادند: نعمت داشتن اهل بیت و محبت به آنان و داشتن شغل انبیا برای ما افتخار بزرگی است؛ شاید شغل دیگری داشتیم و از طریق دیگری امرار معاش می کردیم اما این شرایط را برای خود فرصت طلایی می دانیم و متوجه این حساسیت که دانش آموزان امانت در اختیار ما هستند، هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بیان کردند: تیمی که امروز در آموزش و پرورش شهر تهران فعالیت می کنند عاشق امیر المومنین علیه السلام است که نقطه عطف فعالیت های ما به رویداد غدیر بازمی گردد.

کریمیان عنوان کردند: ما عهد می بندیم که هر چه از دست و توان خود داریم برای امیر المومنین علیه السلام و بزرگداشت غدیر انجام دهیم؛ اگر سینه ما پر از گلوله شود قطعا دست از ارادت ویژه به امیر المومنین علیه السلام  بر نمی داریم؛ اهتمام ویژه ای برای خدمت به اهل بیت و موضوع غدیر در سطح دانش آموزان و والدین داریم؛ باید با تلاش و توجه بسیار زیاد و فارغ از جایگاه و مناصب به موضوع غدیر می پردازیم.

 

روابط عمومی بنیاد بین المللی غدیر

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.