پ
پ

حجت‌الاسلام سعید اجلالی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات جشن‌های عید غدیر در استان البرز گفت: جلسات ستاد غدیر استان البرز به ریاست نماینده محترم ولی فقیه پس ماه مبارک رمضان تشکیل و احکام ائمه جمعه استان به عنوان رؤسای دفتر نمایندگی بنیاد در شهرها و شهرستان‌ها تقدیم گردید، همچنین کمیته‌های تخصصی هفت‌گانه ستاد غدیر با عضویت دستگاه‌های عالی استان نظیر؛ استانداری، سپاه پاسداران، حوزه علمیه، صداوسیما و شهرداری مرکز استان تشکیل و احکام ایشان اعطا شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان در قالب ستاد غدیر به ریاست استاندار محترم افزود: در طول این مدت جلسات کمیته‌ها به صورت هفتگی تشکیل و هر کمیته نیز جلسات مربوط به خود را با دستگاه‌های زیر مجموعه خود برگزار نمود که ما حصل آن برنامه ریزی و اجرای مراسم‌های مختلفی درسطح استان بود.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان البرز گفت: ۵۲۰ جشن محلی در محلات سراسر استان، برپایی ۶۶۰ موکب (پذیرایی، کودک، فرهنگی، مشاوره و…)، برگزاری ۷۵ جشن خیابانی در میادین و پارک‌های شاخص استان، بازسازی واقعه غدیر در شهرستان فردیس طی ۳ روز در شهرهای مشکین دشت، اشتهارد و جاده چالوس از برنامه‌های فرهنگی بنیاد غدیر در استان البرز بود.

توزیع ۵۱۰ هزار پرس غذا و ۱۵ هزار بسته معیشتی مومنانه در البرز

اجلالی همچنین طبخ و توزیع ۵۱۰ هزار پرس غذا با مشارکت سپاه استان، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی رحمه‌الله علیه و سازمان تبلیغات اسلامی و تهیه و توزیع ۱۵۰۰۰ بسته معیشتی کمک مومنانه را از دیگر اقدامات ستاد غدیر در استان البرز برشمرد.

برگزاری ۱۱۰ جشن خیابانی در محله‌های استان البرز

وی برگزاری مراسم جشن ازدواج ۴۶ زوج، راه اندازی ۴۶ کاروان شادی در ایام دهه امامت و ولایت هر شب در ۱۱ محله استان را از جمله اقدامات ستاد بین المللی غدیر در استان عنوان کرد و گفت: در جمع در ۱۱۰ محله جشن‌های خیابانی برگزار شد.

جشن هزار و ۵۰۰ نفری ویژه دانش آموزان برگزار شد

اجلالی گفت: اجرای مسابقات کتابخوانی خطبه شریف غدیر با همکاری اداره کل دادگستری و ستاد بازسازی عتبات عالیات محمد شهر، برگزاری جشن در رکاب مولا با حضور ۱۵۰۰ نفر از دانش آموزان عزیز دوچرخه سوار و با حضور حجت الاسلام پناهیان در دانشکده کشاورزی برگزار شد.

وی افزود: باهمت هیأت انصار الولایه در کمالشهر و با همکاری سپاه ناحیه امام هادی جشن میدانی در کاخ مردارید مهرشهر برگزار شد.

دبیر اجرایی کنگره بین المللی غدیر استان البرز جشن یک کیلومتری مردم محمد شهر، تهیه و پخش بیش از ۱۸۶۰ دقیقه برنامه در صدا و سیما تحت قالب برنامه‌های گفتگو محور، گزارش خبری در رادیو وتلویزیون استان را پایان بخش جشن‌های ایام دهه امامت و ولایت برشمرد که این مراسم در آئین بیعت با امام در سراسر استان همزمان با روز عید غدیر با حضور ائمه محترم جمعه در استان و حضور نماینده معزز ولی فقیه در استان البرز در شهر کرج پایان بخش جشن‌های عید غدیر بود.

وی افزود: جشن‌های عید غدیر از صبح روز عید با پیاده روی خانوادگی آحاد مردم به سمت مصلی‌های نماز جمعه آغاز و پس از مراسم جشن و اقامه نماز مردم شریف و نمازگزار جمعه تحت قالب کاروان‌های شادی مشایعت شدند.

اجلالی بیان کرد: میهمانان ویژه این جشن‌ها نوزادان و موالید ۱۰ روزه عید قربان تا غدیر نیز بودند که اذان و اقامه این فرشتگان توسط ائمه جمعه در مراسم برگزار شده و با همراهی آستان مقدس رضوی هدایا و تبرکاتی تقدیم شد.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی غدیر استان البرز بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه روز بزرگ مباهله همایشی نیز با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی استان و حضور اساتید، اعضای هیأت علمی و رؤسا، معاونین دانشگاه‌ها در روز مباهله برنامه شده و اجرا می‌شود.

وی متذکر شد: خداوند متعال را شاکرم که باردیگر توفیق خدمت گزاری به آستان آسمانی و مقدس حضرت امیر و اولاد معصوم اش را نصیب و روزی ما قراردادند.

 

روابط عمومی بنیاد بین المللی غدیر

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.