پ
پ

استان‌های مختلف یمن شاهد برگزاری جشن‌های باشکوه به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر بودند.شمار زیادی از یمنی‌ها با تجمع در ۱۳۰ میدان در صنعاء و دیگر شهر‌های این کشور و اجرای مراسم سنتی، عید سعید غدیرخم را گرامی داشتند. این مراسم جشن با حضور گروه‌های سنی مختلف برگزار شد.

حاضرین در این جشن بزرگ، ضمن سر دادن سرودهای دسته‌جمعی با شکوه، در راستای ادامه مبارزه با آمریکا و رژیم صهیونیستی و ائتلاف سعودی تا آزادی کامل یمن شعار دادند.

شهرهای مختلف استان صنعاء، الحدیده، المحویت، صعده، إب، الضالع، ذمار، الجوف، حجه، ریمه، البیضاء، مأرب و عمران که تحت کنترل دولت نجات ملی قرار دارد، شاهد این مراسم بزرگ بود.

محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن : اگر نظام آل سعود و همه کسانی که علیه ملت یمن با آن هم پیمان شده اند، معنای «ولایت» را در اسلام می‌دانستند، ملت یمن را محاصره نمی‌کردند. معنای «ولایت» در اسلام به معنای «رحمت» برای مردم است. آن‌ها ارتش‌ها و نظامیان را علیه ملت ما به خدمت گرفتند و به جنگ ملت یمن آمدند، اما شکست خوردند.

لطف الجرموزی عضو مجلس شورای یمن : امروز به همراه مردم یمن برای گرامیداشت اعلام ولایت امام علی (ع) در اینجا جمع شده ایم. این مناسبت سرآغاز جدیدی برای این امت به شمار می‌رود.
خبرنگار :‌نمایندگانی از اقلیت‌های عربی در یمن نیز در این مراسم شرکت داشتند و تأکید کردند سالروز اعلام ولایت امام علی (ع) به همه امت اسلامی مربوط می‌شود.عید غدیرخم مناسبتی است که طی آن یمنی‌ها هر ساله بر عهد و پیمان خود با پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) تاکید می‌کنند.

این مراسم که از سال ۲۰۱۵ به این سو هر ساله برگزار می‌شود، در سال‌های اخیر با شکوه ویژه‌ای برپا شده و فضایی مملوء از حب علی و آل علی (علیهم السلام) در شهرهای یمن به وجود آورده است.

 

روابط عمومی بنیاد بین المللی غدیر

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.