پ
پ

با نزدیک شدن به عید الله اکبر «عید غدیرخم»، موسسه فرهنگی الکوثر در شهر لاهه هلند در بیانیه ای با تبریک به مقام صاحب عصر(عج و دوستداران اهل بیت (علیهم السلام)، اعلام کرد: این موسسه فرهنگی با همکاری کمیته بانوان در این موسسه جشن باشکوهی را به مناسبت عید غدیر خم ساعت ۱۹ روز (شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ مطابق با هشتم ژوئیه ۲۰۲۲) برگزار می کند.

در این مراسم باشکوه «حاج علی الطریجی» درباره روز عید غدیر خم و شخصیت حضرت علی(علیه السلام) و انتصاب ایشان به عنوان جانشین رسول اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) و امامت شان سخنرانی می کند.

در همین حال، مسلمانان شهر« لِیلی‌اِستاد» هلند نیز جشن باشکوهی را به همین مناسبت ساعت ۱۹:۰۰ روز شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲  برگزار می کنند. در این جشن «شیخ ابوطه التمیمی» به زبان عربی درباره ویژگی‌های روز عید غدیرخم سخنرانی می کند.

همچنین «کرار الحسائی» نیز به زبان هلندی درباره این روز سخنرانی خواهد کرد.

«ملا أمجد الاسماعیلی» مداح اهل بیت(ع) نیز به همین مناسبت به مدیحه سرایی اقدام می کند. برنامه‌های این مراسم شامل قرآن، سخنرانی هلندی، سخنرانی عربی و تواشیح است.

پیامبر اکرم (ص) روز ۱۸ ذی الحجه سال ۱۰ هجری پس از ادای مناسک حج هنگام ترک مکه و حرکت به سمت مکه مکرمه در منطقه غدیر خم، امام علی(علیه السلام) را به عنوان ولی و وصی پس از خود برگزید  و سه بار این جمله را که «هرکس من مولای اویم، علی مولای اوست» تکرار کرد  و خطاب به مردم حاضر فرمود که حاضران این پیام را به غایبان برسانند. به همین دلیل این روز ، روز عید «غدیر خم» نامیده شد.

روابط عمومی بنیاد بین المللی غدیر

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.