پ
پ

در استان ایلام که مفتخر به تمام شیعه بودن است، از همان روز اول ذیحجه و همزمان با سالروز ازدواج آقا امیرالمؤمنین (ع) با بی بی دو عالم خانم فاطمه زهرا (س) مراسم های جشن و شادی در تمام استان شروع شد و این برنامه های مفرح در ۱۰ روزه عید قربان تا غدیر که به دهه ولایت و امامت نامگذاری شده است اوج و شدت بیشتری یافت.

در این دهه تمام مردم، گروه ها و نهادها خودجوش پای کار آمدند تا هر کسی به نوعی ارادت و محبت خود را به خاندان رسالت نشان دهد و اسم خود را در لیست محبان آقا و مولایش حیدر ابوتراب قرار دهد.

از دایر کردن ایستگاه های صلواتی هیئت ها گرفته تا آذین بندی و ریسه گذاری معابر عمومی تا جشن ها و برنامه های شاد در گوشه گوشه این استان.

روز سه شنبه جشن بزرگ با مشارکت خودجوش خیل عظیم مردم ایلام و به ویژه کودکان و نوجوانان در مصلی با حضور شخصیت های محبوب شبکه پویا و نهال در مصلی شهر ایلام دایر شد که این ویژه برنامه چهار ساعت با اجرای آیتم های مختلف به طول انجامید.

در خلال این جشن ویژه قرعه کشی های متعددی انجام گرفت و همچنین ۲۰ غرفه مختلف چون ایستگاه صلواتی، نقاشی، سلامت، مشاوره و نقاشی صورت با مشارکت دستگاه های مختلف استان برکزار و این ویژه برنامه با استقبال پرشور مردم همراه شد.

مصلی شهر ایلام امروز و پیش از برگزاری نماز جمعه میزبان اجتماع بزرگ ویژه سادات از طوایف و شهرستان های مختلف استان به سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان است.

به همت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همکاری تعدادی از تالارداران بخش خصوصی، در دهه امامت و ولایت برگزاری جشن ازدواج زوجین در این تالارها رایگان یا با تخفیف هزینه همراه بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به مناسبت عید غدیر با خانواده تعدادی از شهدای سادات موسوم به شهدای ابراهیمی و جانبازان این طایفه دیدار کرد.

پیاده راه سعدی و آیت الله طالقانی شهر ایلام نیز میزبان برگزاری جشن غدیر با محوریت کودکان و جوانان بود و امشب نیز در بوستان جنگلی چغاسبز این شهر جشن مردمی غدیرخم برگزار می شود.

شهرستان های استان نیز به فراخور شرایط و وسع خود جشن های غدیرانه را برگزار کردند که جشن های بزرگ سرابله، ایوان و آبدانان از جمله این جشن ها با حضور چهره های شاخص طنز و مداحی کشور بود.

بیشتر زوج های جوان مراسم های نامزدی یا عروسی و شروع زندگی مشترک خود را در این ایام مبارک انتخاب کردند و همه جای استان به میمنت خجسته سالروز عید غدیر رنگ و بوی شادی گرفته است.

گردهمایی سادات ساکن شهر ایلام در روز عید سعید غدیر برپا شد.

خادمان بارگاه منور رضوی به همراه پرچم متبرک حرم مطهر حضرت ثامن الحجج، علی بن موسی الرضا (ع) نیز در این آیین حضور خواهند داشت.

 

روابط عمومی بنیاد بین المللی غدیر

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.