پ
پ

کارگروه مواکب پیاده روی غدیر تا ظهور از روز چهارشنبه عملیات آماده سازی غرفه های پذیرایی و فرهنگی را برای میزبانی از این کاروان در بلوار پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله آغاز کرد.
۱۰۰ غرفه در مسیر پیاده روی عید غدیر در قم برپا شد که از قم، از ابتدای مسیر پیاده‌روی تا مسجد مقدس جمکران ادامه دارد.

کاروان غدیر ۷کیلومتری با شعار «ایمان به غدیر و امید به ظهور» در عصر روز عید غدیر از ابتدای بلوار پیامبر اعظم(ص) به سمت مسجد مقدس جمکران حرکت کردند.
۲۰ نفر از مداحان و شاعران در طول مسیر حرکت کاروان به شعر خوانی و مدیحه سرایی خواهند پرداختند و همچنین گروهی از طبل زنان نیز همراه کاروان بودند.

برگزاری تجمع سادات، دیدار با خانواده شهدای سید، نصب تمثال شهدای سادات و فراهم کردن شرایط اطعام و مشارکت مردمی در جشن‌های عید غدیر امسال رویداد فوق‌العاده‌ای را برای شهر قم رقم زد.

طلاب سادات در ابن کاروان فرازهایی از خطبه غدیر را قرائت کردند و گروه های سرود نوجوانان نیز در طول مسیر به اجرای برنامه پرداختند.

سال ۹۶ پس از آنکه دو سالی مراسم پیاده روی حرم تا جمکران در روز عید سعید غدیر خم به صورت مردمی شکل گرفته بود، وقتی گزارش این برنامه به آیت الله مکارم شیرازی ارائه شد، این مرجع تقلید شیعیان، برپایی این مراسم را در راستای بزرگداشت و زنده نگه داشتن این واقعه بزرگ را مهم برشمردند و از عموم مردم برای حضور در این مراسم دعوت کردند و خود نیز در این پیاده روی که از ابتدای بلوار پیامبر اعظم آغاز و به مسجد مقدس جمکران ختم می‌شود حضور یافتند.

این مرجع تقلید در مراسم پیاده روی «غدیر تا ظهور» سال ۹۶، ضرورت و اهمیت برپایی این مراسم را در سالهای آتی اینگونه بیان کردند که عده‌ای می‌خواهند بگویند که واقعه غدیر خم ساخته و پرداخته شیعیان است، در حالی این واقعه پس از آغاز رسالت پیامبر اکرم بزرگترین واقعه اسلام است و در کتاب‌های اهل تسنن نیز مطالب بسیاری در خصوص این واقعه وجود دارد که علامه امینی آنان را جمع آوری کرده است به همین دلیل این مراسم باید هر سال برپا شود تا نسل جوان ما این مسئله آشنا شوند.

برپایی این مراسم در شهر مقدس قم موجب الهام گرفتن استان‌ها و شهرهای دیگر کشور از این اقدام شد و در سال‌های بعد در روز عید غدیر اجتماعات و پیاده روی های اینگونه به منظور بزرگداشت واقعه مهم غدیر خم شکل گرفت که برنامه سال گذشته در تهران از جمله آنان است و امسال نیز باشکوه بیشتری تحت عنوان مهمونی ۱۰ کیلومتری از میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی برپا می‌شود.

همچنین ۱۵۰ جشن عید غدیر در سطح شهر قم برگزار شد حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد طباطبایی نژاد در نود و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، گزارشی از اقدامات شهرداری قم در دهه ولایت و امامت ارائه داد و اظهار داشت: شهرداری در تمام مراسم‌های روز عید غدیر نقش محوری ایفا کرد و پویش به عشق مولا علی(ع) به‌صورت گسترده در شهر اجرا شد.

تهیه و توزیع ۸۳ هزار اطعام در حرم بانوی کرامت به مناسب عید سعید غدیر خم

وی از توزیع ۵ هزار پوستر در سطح شهر را یکی از اقدامات شهرداری دانست و افزود: در ۱۵۰ نقطه شهر مراسم و جشن برگزار شد و کاروان ماشینی سازمان در همه مناطق شهر برنامه داشته و ۵۰ نقطه شهر به‌صورت ویژه نورافشانی شد.

 

روابط عمومی بنیاد بین المللی غدیر

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.