پ
پ

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در قزوین از برگزاری ۳۱۲ عنوان برنامه فرهنگی به مناسبت گرامیداشت دهه امامت و ولایت با مشارکت مردم در نقاط مختلف استان خبر داد.
محسن حق شناس: تبلیغ و ترویج رویداد عظیم غدیرخم و توجه دادن افکار و اذهان مسلمانان به برترین عید امت اسلام و نهادینه شدن جشن غدیر در جامعه از عمده اهداف اصلی تاسیس این بنیاد به شمار می رود.
وی اظهار کرد: در این ایام تلاش شده تا تمامی مساجد فعال باشند و برنامه‌های کلیدی ویژه حول محور عید غدیر داشته باشند.
حق شناس تصریح کرد: بکی از رسالت‌ها در بنیاد غدیر ترویج زیارت غدیریه امام هادی(ع) است و باید یادآور شد بیش از ۳۰ آیه قرآن به صورت مستقیم در مدح امام علی(ع) در این زیارت آمده است.
وی با بیان اینکه در دنیا مناسبتی بالاتر از عید غدیر نداریم،تاکید کرد: پیامبر اکرم (ص) برای موارد مهمی مبعوث شده اما یکی از مهم‌ترین رسالت ایشان تبلیغ ولایت امیرالمومنین(ع) بود و این امر بالاترین امر به معروف است.
به گفته این مسوول، اگر دنبال صلاح و مصحلت هستیم باید به دنبال تبیین غدیر باشیم و اصحاب رسانه هم در این راستا باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند.
وی به برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت عید غدیر نیز پرداخت و گفت: همزمان با عید غدیر خوشنویسان قزوینی ۴۰ فراز از زیارت نامه امام هادی (ع) برای مسابقه خوشنویسی انتخاب شده است که در قزوین برای اولین بار کتابت می‌شود.
حق شناس ادامه داد: همچنین در راستای ترویج غدیر و فضائل حضرت علی (ع) برنامه‌های مختلفی تهیه شده و یکی از کارها ترویج خطبه غدیری و زیارت نامه جامعه کبیره در ۵۰ مسجد استان است.
دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در قزوین با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی با کمک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه ریزی شده است،افزود: در حوزه مردمی ۱۴ محله در استان پای کار آمدند و به صورت محلی به فعالیت می‌پردازند تا مشکلات محلات را تا سال آینده حل کنند.
وی همچنین از توزیع ۵۰۰ هزار پرس اطعام علوی در روز غدیر خبر داد و یاد آور شد: امسال علاوه بر ترویج شعائر و فرهنگ غدیر تاکید بنیاد غدیر بیشتر بر مباحث محتوایی و معرفتی حوزه غدیر ورود کرده و امیدواریم همه مردم از برنامه‌ها استفاده کنند.

 

روابط عمومی بنیاد بین المللی غدیر

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.