پ
پ

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در خراسان جنوبی گفت: یکی از برنامه های محوری در استان به مناسبت عید غدیر اجتماع«غدیریون» است که نیمه تیرماه همزمان با شب عید غدیر در خراسان جنوبی برگزار می شود

محمد حاجی زاده، دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن تبریک روز عرفه اظهارداشت: درست است امروز به عنوان عید در احادیث نیامده اما امروز عید بوده چون دست هایی به سوی آسمان بلند، اشک هایی جاری و گره هایی باز خواهد شد و امروز برابری با شب های قدر می کند.

وی با بیان این که از دو سال گذشته با مصوبه شورای عالی فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور آغاز دهه امامت و ولایت در تقویم جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است، تصریح کرد: بنابراین همه این روزها جای تبریک دارد.

دلیل تشکیل بنیاد غدیر

 دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در خراسان جنوبی با اشاره به این که بنیاد غدیر سال ۷۶ آغاز به کار کرد و از شهریورماه سال ۷۹ در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت شد این بنیاد را یادگار مرحوم آیت الله خزعلی  دانست و افزود: دبیرکل فعلی بنیاد آیت صدیقی هستند.

حاجی زاده ادامه داد: در مرکز استان ها نمایندگان ولی فقیه و در شهرستان ها و مراکز بخش ها ائمه جمعه رئیس نمایندگی بنیاد را برعهده دارند.

وی با اشاره به تشکیل بنیاد غدیر به لحاظ اهمیت موضوع غدیر گفت: در قرآن و همچنین در روایات و کلام بسیاری از بزرگان اهل سنت و تشیع راجع به اهمیت این روز آمده و همچنین با توجه به نشان گیری دشمن که همیشه با ایجاد شبهاتی در مورد غدیر قصد تضعیف این روز بزرگ را دارد اهمیت تشکیل بنیاد غدیر روشن می شود.

پیام غدیر، پیامی بین المللی است

 دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در خراسان جنوبی  با بیان این که پیام غدیر تنها مربوط به مسلمانان نیست لذا فرمان پیامبر(ص) بین المللی بوده و بنیاد هم کارش بین المللی است افزود: در حال حاضر بنیاد در چندین کشور نمایندگی دارد و همه مسلمانان راجع به غدیر مسئولیت دارند.

حاجی زاده ادامه داد: فرمان پیامبر در غدیر مربوط به زمان خاصی نیست بلکه جریان غدیر از روز معرفی امام علی(ع) آغاز شد و تا روز قیامت این جریان ادامه دارد.

وی به وظیفه بنیاد غدیر اشاره کرد و افزود: سیاست گذاری، برنامه ریزی، تسهیل گری، پیگیری، نظارت بر اجرای دقیق برنامه ها، رعایت کامل مقررات در چارچوب سیات های کلی و مقررات کشور، اجرای برنامه های محتوایی، اجرای برنامه های مصوب، تقویت وحدت مسلمانان با طرح امیرالمؤمنین(ع) به عنوان محور وحدت مسلمانان و پرهیز از هر گونه اقدام تفرقه انگیز از جمله این وظایف است.

اجرای ۱۳۰ عنوان برنامه 

 دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در خراسان جنوبی  اضافه کرد: هدف نهایی غدیر به طور کامل مردمی بوده و باید مانند عاشورا مردمی باشد.

حاجی زاده با بیان این که به مناسبت عید غدیر حدود ۱۳۰ برنامه مصوب در استان وجود دارد که برای کل کشور ابلاغ شده است، یادآور شد: برنامه های امسال باشکوه تر، بهتر و پررنگ تر برگزار خواهد شد.

وی یکی از برنامه های محوری در استان را به مناسبت عید غدیر را اجتماع غدیریون عنوان کرد و افزود: این اجتماع در مرکز استان بعد از پیاده روی مسیرهای منتهی به میدان ابوذر برگزار می شود.

به گفته وی آغاز راهپیمایی ۱۵ تیرماه ساعت ۱۷ از میدان شهدا آغاز و به سمت میدان ابوذر ادامه می یابد.

همچنین  نماز جماعت شب عید غدیر در مهدیه یا مسجد امام حسین(ع) بیرجند برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در خراسان جنوبی ی ادامه داد: پایان این مراسم ساعت ۲۳ خواهد بود و در محل و مسیر این اجتماع موکب های فرهنگی و پذیرایی پیش بینی شده است.

حاجی زاده اضافه کرد: همین برنامه در سایر شهرستان های استان نیز برگزار می شود.

قرائت دعای ندبه ویژه عید غدیر 

وی با اشاره به این که امسال روز عید غدیر همزمان با روز جمعه بوده بنابراین قرائت دعای پرفیض ندبه در محل یادمان شهدای گمنام پاسداران در مرکز استان پیش بینی شده است، یادآور شد: این برنامه با همت گروه جهادی به ویژه گروه جهادی الغدیر و با مداحی حاج مهدی منصوری در مرکز استان و همزمان در تمامی شهرستان های استان نیز برگزار می شود.

دیدار با نماینده ولی فقیه 

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در خراسان جنوبی  با بیان این که هر ساله همزمان با روز عید غدیر دفتر نماینده ولی فقیه پذیرای همه مردم بوده و همه اقشار برای تجدید پیمان با آرمان های ولایت به دیدار نماینده ولی فقیه مشرف می شوند افزود: امسال به دستور نماینده ولی فقیه با توجه به همزمانی عید غدیر با روز جمعه و برپایی نماز جمعه این مراسم دیدار در محل مصلی نماز جمعه و آغاز مراسم یک ساعت قبل از برگزاری نماز انجام می شود و در شهرستان ها نیز در محل مصلی های نماز جمعه برگزار خواهد شد.

حاجی زاده با اشاره به این که نظام ما نظامی ولایی بوده و ریشه در غدیر دارد و باید این پیام را بیش از گذشته تبیین کنیم، بیان داشت: امسال شعاری به عنوان «امیرالمؤمنین علی(ع)، معیار زندگی و الگوی حکمرانی» انتخاب شده بنابراین بهترین الگو در زمینه ایمان، عبادت، مردم داری، جهاد، سبک زندگی، عدالت، تدبیر، ساده زیستی، مبارزه با فساد، تلاش برای آخرت، تعالی مردم و حکمرانی بلاد مولا علی(ع) هستند.

وی متذکر شد: پاسخ همه مسلمانان در این ایام لبیک یا رسول الله است چون هر کسی برای غدیر قدم بردارد فرمان پیامبر را اطاعت  کرده است.

توجه به گام دوم انقلاب 

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در خراسان جنوبی  افزود: در مورد تبیین غدیر یکی از وظایف ما فرصت سازی و استفاده از این فرصت‌ها بوده و با توجه به اینکه در ماه ذی الحجه قرار داریم باید از این فرصت برای تبلیغ و تبیین فلسفه غدیر و بیان فضایل حضرت علی(ع) استفاده کنیم.

حاجی زاده خاطرنشان کرد: توجه به گام دوم انقلاب در بعد معرفتی، تبیین معارف اهل بیت(ع)، توجه و تأکید بر بعد حکومتی غدیر، توجه به خدمات ارزشمند دولت خدمتگزار، تبیین برکات نظام جمهوری اسلامی و برکت خون شهدا و جهاد تبیین که وظیفه ای بر دوش همه ما بوده باید در این ایام مورد توجه قرار گیرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.