پ
پ

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی: هدف نهایی غدیر به طور کامل مردمی بوده و باید مانند عاشورا مردمی باشد.

حاجی زاده با بیان این که به مناسبت عید غدیر حدود ۱۳۰ برنامه مصوب در استان وجود دارد که برای کل کشور ابلاغ شده است، یادآور شد: برنامه های امسال باشکوه تر، بهتر و پررنگ تر برگزار خواهد شد.

وی یکی از برنامه های محوری در استان را به مناسبت عید غدیر را اجتماع غدیریون عنوان کرد و افزود: این اجتماع در مرکز استان بعد از پیاده روی مسیرهای منتهی به میدان ابوذر برگزار می شود.

به گفته وی آغاز راهپیمایی ۱۵ تیرماه ساعت ۱۷ از میدان شهدا آغاز و به سمت میدان ابوذر ادامه می یابد.

همچنین  نماز جماعت شب عید غدیر در مهدیه یا مسجد امام حسین(ع) بیرجند برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در خراسان جنوبی ی ادامه داد: پایان این مراسم ساعت ۲۳ خواهد بود و در محل و مسیر این اجتماع موکب های فرهنگی و پذیرایی پیش بینی شده است.

حاجی زاده اضافه کرد: همین برنامه در سایر شهرستان های استان نیز برگزار می شود.

وی با اشاره به این که امسال روز عید غدیر همزمان با روز جمعه بوده بنابراین قرائت دعای پرفیض ندبه در محل یادمان شهدای گمنام پاسداران در مرکز استان پیش بینی شده است، یادآور شد: این برنامه با همت گروه جهادی به ویژه گروه جهادی الغدیر و با مداحی حاج مهدی منصوری در مرکز استان و همزمان در تمامی شهرستان های استان نیز برگزار می شود.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی  با بیان این که هر ساله همزمان با روز عید غدیر دفتر نماینده ولی فقیه پذیرای همه مردم بوده و همه اقشار برای تجدید پیمان با آرمان های ولایت به دیدار نماینده ولی فقیه مشرف می شوند افزود: امسال به دستور نماینده ولی فقیه با توجه به همزمانی عید غدیر با روز جمعه و برپایی نماز جمعه این مراسم دیدار در محل مصلی نماز جمعه و آغاز مراسم یک ساعت قبل از برگزاری نماز انجام می شود و در شهرستان ها نیز در محل مصلی های نماز جمعه برگزار خواهد شد.

حاجی زاده با اشاره به این که نظام ما نظامی ولایی بوده و ریشه در غدیر دارد و باید این پیام را بیش از گذشته تبیین کنیم، بیان داشت: امسال شعاری به عنوان «امیرالمؤمنین علی(ع)، معیار زندگی و الگوی حکمرانی» انتخاب شده بنابراین بهترین الگو در زمینه ایمان، عبادت، مردم داری، جهاد، سبک زندگی، عدالت، تدبیر، ساده زیستی، مبارزه با فساد، تلاش برای آخرت، تعالی مردم و حکمرانی بلاد مولا علی(ع) هستند.

وی متذکر شد: پاسخ همه مسلمانان در این ایام لبیک یا رسول الله است چون هر کسی برای غدیر قدم بردارد فرمان پیامبر را اطاعت  کرده است.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی  افزود: در مورد تبیین غدیر یکی از وظایف ما فرصت سازی و استفاده از این فرصت‌ها بوده و با توجه به اینکه در ماه ذی الحجه قرار داریم باید از این فرصت برای تبلیغ و تبیین فلسفه غدیر و بیان فضایل حضرت علی(ع) استفاده کنیم.

حاجی زاده خاطرنشان کرد: توجه به گام دوم انقلاب در بعد معرفتی، تبیین معارف اهل بیت(ع)، توجه و تأکید بر بعد حکومتی غدیر، توجه به خدمات ارزشمند دولت خدمتگزار، تبیین برکات نظام جمهوری اسلامی و برکت خون شهدا و جهاد تبیین که وظیفه ای بر دوش همه ما بوده باید در این ایام مورد توجه قرار گیرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.