به گزارش روابط عمومی بنیاد بینالمللی غدیر،
سومین نشست از سلسلهنشستهای علمی تخصصی ایام پربرکت دهه ولایت با موضوع «هشدارهای علوی در حوزه حکمرانی» امروز ۹ خرداد ماه برگزار شد.
این نشست که با همت بنیاد بین المللی غدیر وبا اهتمام اندیشکده پایش و پویش راهبردی برگزار گردید از جمله نشست هایی است که با هدف افزایش معرفت جامعه نسبت به فلسفه سیاسی اسلام ،غدیر و ولایت و نیزگسترش فرهنگ غدیر توسط دانشگاه ها و مراکز علمی کشور برگزار می گردد. نشست هشدارهای علوی در حوزه حکمرانی با سخنرانی دکتر حسین ابراهیمی ، عضو هیئت مدیره اندیشکده و از پژوهشگران این مجموعه ، در دفتر بسیج اساتید دانشگاه تهران و با حضور جمعی از مدعوین آعاز و طی آن مهمترین رهنمودها و هشدارهای امیرالمؤمنین امام علی (علیهالسلام) در حوزه حکمرانی، مدیریت، عدالتورزی و صیانت از حقوق مردم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دکتر ابراهیمی طی این نشست با بیان بخش هایی از نهج البلاغه غفلت مدیران ، بی توجهی به مردم و نیازهای آنان، تبعیض و بی عدالتی ،ضعف در بصیرت ، عدم تشخیص فتنه ها و دلبستگی و پرداختن به مطامع دنیوی را ازوجمله آفاتی دانست که امیرالمومنین نسبت به آنها به حکمرانان هشدار داده اند . وی در پایان آگاهی و توجه مدیران کشور نسبت به هشدارهای علوی و تلاش برای مدیریت و حکمرانی بر اساس آموزه های الهی آن امام بزرگوار را از ضرورت های نظام مدیریت کشور بر شمرد







ثبت دیدگاه