پ
پ

دومین نشست حامیان و یاوران غدیر در آستانه عید سعید فطر با حضور آیت الله کاظم صدیقی دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر ، آقایان وحیدی وزیر کشور ، رحیمی وزیر دادگستری ، آیت الله مرتضوی رئیس دیوانعالی کشور، حجج اسلام مظفری رئیس دیوان عدالت اداری ، موحدی آزاد رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات ، دکتر غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و جمعی از معاونین وزرا و خیّرین غدیر درمدرسه علمیه امام خمینی تهران برگزار شد .
در این نشست آیت الله کاظم صدیقی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مدعوین و گرامیداشت یاد و نام مرحوم آیت الله خزعلی دبیر کل فقید بنیاد بین المللی غدیر و جمعی ازعلما و اندیشمندان و خیرینی که در سال های قبل یاری و یاوری غدیر را به عنوان توشه ای برای آخرت وجهه اهتمام خویش قرار داده بودند با ذکر اهمیت غدیر و فضایل امیرالمومنین (ع) همکاری مسئولین دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلاب اسلامی و همچنین تشکل های مردمی و گروه های جهادی فرهنگی با بنیاد غدیر را ستود و با بیان و تشریح احادیثی پیرامون امیرالمومنین افزود : تلاش فرهنگی در این مسیر از جمله فرائضی است که امروز بر دوش همگان است .
در ادامه این همایش دکتر احمد وحیدی وزیر کشور طی سخنانی گفت : بعثت ، غدیر، عاشورا و مهدویت چهار واقعه بزرگ و سرنوشت ساز برای بشریت هستند و ما با اشتیاق تمام به امید دیدار روی دردانه‌ی هستی حضرت بقیه الله الاعظم هستیم .
وزیر کشور افزود این دولت کریمه ای که ما در شب‌های ماه مبارک در دعا از خدا می خواهیم و ان‌شاءالله ماهم جزو این دولت کریمه محسوب بشویم با مبنای غدیری شروع می شود اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَیْکَ فِی دَوْلَهٍ کَرِیمَهٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلامَ وَ أَهْلَهُ وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ ..
وحیدی با طرح این سوال که امروز چه چیزی بزرگتر و مهم تر از غدیر عزیز که مبنای اصلی حکومت اسلامی ماست داریم؟ افزود مبنای اصلی این نظام اسلامی غدیر است و ما امروز با تمام وجود افتخار می کنیم که در زیر پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی تحت رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی به دنبال تحقق اهداف آن هستیم و در واقع به دنبال فراهم کردن زمینه ظهور هستیم .
وزیر کشور اظهار داشت : ما نیابت امام زمان را ادامه ی غدیر و خط ولایت می دانیم و همانگونه که فرموده اند معتقدیم که چیزی مانند ولایت نیست . وی ضمن تشکر از فعالیت های بنیاد بین المللی غدیر افزود : سال های قبل همیشه این غصه بود که چرا غدیر اینقدر غریب است . عاشورا را می دیدیم که بحمدالله با شور و هیجان برگزار می شد که باید هم چنین باشد اما غدیر واقعا محجوب بود و به اندازه لازم به آن پرداخته نمی شد . این بنیاد به نظر من بسیارجایش خالی بودکه بحمدالله با هماهنگ سازی فعالیتهای غدیری و اجرای برنامه های خوب دارد جای خالی غدیر را در جامعه ما پر می کند که یکی از نمونه هایش راهپیمایی پارسال بود .
ایشان گفتند : باید عید غدیر و برنامه هایش موجب شود تا ما با مفاهیم غدیری بیشتر آشنا بشویم وحیدی گفت : امروز غدیر مهم ترین برگ برنده ما در جنگ با جبهه دشمن است . ظاهراً هرچه به ظهور نزدیک می شویم شیاطین فعال تر می شوند. چون شیاطین احساس می کنند که به پایان عمرخود نزدیک می شوند . ما در یک جنگ تمام عیار به سر می بریم و سلاح ما پیام و فرمایشات امیرالمومنین (ع) و خود غدیر است .
وی افزود ما می توانیم ابر قدرت فرهنگی باشیم که هستیم و در مقابل با بسیاری از این جنگها که امروز در دنیا علیه ما برپا می شودپیروز شویم .و از منظی دیگر ما با حبّ امیرالمومنین و پیام های غدیر می توانیم به جنگ با گناه برویم و برای من روشن است که اگر ما بتوانیم پیامهای امیرالمومنین را آن جور که هست در جامعه منتشر کنیم بسیاری از آسیبهای اجتماعی و بسیاری از آسیبهای فرهنگی ما خود به خود حل می شود .کلام امیرالمومنین اولاً عمیقاً بر دلها می نشیند و ثانیاً می تواند ره توشه بسیار خوبی برای همه ما در این حرکت بزرگی باشد که در پیش رو داریم .
وزیر کشور در پایان اضافه کرد ما به عنوان وزارت کشور اعلام می کنیم هر وظیفه ای که بر عهده ما باشد حتما در خدمت بنیاد غدیر هستیم . و انشاءالله حتما همه استاندارها، فرماندارها ، بخشدارها و شهردارها را براساس برنامه ای که در بنیاد تعیین بشود بسیج خواهیم کرد تا بتوانیم ذره ای از وظایفمان در مسیر توسعه و ترویج غدیر را انجام دهیم .
در پایان این مراسم دکتر حسین ظریف منش قائم مقام دبیرکل و مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر طی گزارشی از عملکرد این نهاد در سال ۱۴۰۱ گفت : در واقع این عملکرد همه مردم و سازمانهای کشور است . او افزود : نقش بنیاد بین المللی غدیر؛ سیاست‌گذاری‌‌،‌ برنامه‌‌ریزی‌، هدایت محتوایی، پیگیری و ایجاد زمینه و انگیزه در میان مدیران و کارکنان سازمان‌ها‌، نهاد‌های دولتی‌، عمومی‌، گروه‌های جهادی، تشکل های مردمی، بخش خصوصی و اقشار مختلف‌جامعه است. بر‌همین اساس این نهاد مقدس با رویکرد شکوفاسازی استعداد‌های غدیری، ضمن تمهید مقدمات و تسهیل‌گری اجرای برنامه‌های علمی‌،‌ پژوهشی و فرهنگی‌، تبلیغی غدیری را عمدتاً در مجموعه‌های مذکور جستجو‌ می نماید ‌. ظریف منش در ادامه به نمونه برنامه های سال قبل نظیر همایش های علمی ، جشنواره های متعدد هنری و فرهنگی ، برگزاری جشنواره های شعر ، خوشنویسی ، برگزاری کارگاه های آموزشی و تربیت مربی غدیر ، کمک های مومنانه و اطعام غدیر اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد که دهه امامت و ولایت سال جاری با عظمت و شکوهی بیش از همیشه برگزار شود .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.