پ
پ

دوازدهمین همایش ملی سیره علوی با رویکرد جهاد تبیین با پذیرش ۱۱۸ مقاله بر اساس امتیازات داوران برگزار و در نهایت چهار مقاله به عنوان مقالات برتر انتخاب و معرفی شدند.

دوازدهمین همایش ملی سیره علوی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان و با حضور آیت الله محسن اراکی عضو مجلس خبرگان ، حجت الاسلام شاهرخی نماینده ولی فقیه  و مسئول نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر در استان لرستان ، فرهاد زیویار استاندار ، آیت الله نیازی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان  رهبری  و مدیران مراکز آموزشی، مدیران دستگاه‌های اجرایی و جمعی از فعالان علمی و فرهنگی در شهر خرم‌آباد برگزار شد.

در ابتدای همایش سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد و رئیس همایش با تبریک ایام الله  دهه فجر، گفت:

با اعلام فراخوان همایش، بیش از ۱۰ هزار بازدید از سایت این همایش  صورت گرفت و  ۵۳۰ نفر در این همایش ثبت نام کردند . در مجموع ۲۳۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شد که در نهایت پس از داوری مقالات توسط  ۲۷ نفر از  از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان لرستان  که داوری این جشنواره را بر عهده داشتند  ۱۱۸ مقاله بر اساس امتیازات داوران پذیرفته شدند و در نهایت  چهار مقاله به عنوان مقالات برتر انتخاب و معرفی شدند. از میان مقالات  دریافت شده می‌توان به مقالاتی از کشور‌های هند و مالزی اشاره کرد.

در ادامه این همایش  آیت الله محسن اراکی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری  با اشاره به شخصیت تاثیرگذار حضرت علی علیه السلام در برقراری عدل و عدالت و جاری کردن آن در جامعه اسلامی گفت؛ میزان، شاهد و صراط مستقیم، واژگان برگرفته از وحی الهی است و این واژه‌ها از خصوصیات بارز حضرت علی علیه السلام است.

اراکی با بیان اینکه امام علی علیه السلام رعایت عدل، عدلت و کمک به فقرا و نیازمندان را از اولویت‌های خود می‌دانست، افزود: از نظر آن امام همام، رسیدگی به نیازمندان بهترین اعمال بود.

وی افزود؛ جهان غرب در عراق، افغانستان و یمن حمله نظامی به راه انداخته و باعث کشتار ده‌ها نفر از مردم بی گناه این کشور‌ها شده است و امروز مدعی دفاع از حقوق بشر است.

در ادامه آقای فر‌ها زیویار استاندار لرستان نیز در این همایش گفت: انقلابی که به رهبری امام خمینی (ره) به سرانجام رسید با الگوگیری از سیره و دیدگاه‌های امیرالمومنین (ع) محقق شد.امام خمینی (ره) بنیانگذار نظامی بود که پیش از آن شاکله اش را اهل بیت علیهم السلام بنا نهاده بودند. از دیدگاه رهبر کبیر انقلاب، امیر المومنین (ع) مظهر تمام خوبی هاست

وی افزود: حُب امیر المومنین (ع) مسلمان و غیر مسلمان نمی‌شناسد که این نشان از عظمت شخصیت ایشان در جهان است.

زیویار در پایان به تعبیر یکی از علما در خصوص امام علی (ع) مبنی بر این که امیرالمومنین شهید عظمت خودش شد، اشاره کرد و گفت: دنیا تحمل بزرگی امام علی (ع) را نداشت.

در ادامه پیام آیت الله کاظم صدیقی دبیر بنیاد ملی غدیر توسط رضا عزتی مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان و دبیر اجرایی نمایندگی بنیاد غدیر در استان لرستان قرائت شد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.