پ
پ

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان فارس اعلام کرد: برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن دهه امامت و ولایت ۱۲ برنامه محوری در ۱۱ منطقه شیراز و شهرستانهای فارس اجرا می‌شود.

حجت الاسلام وحید احمدی در حاشیه نشست هماهنگی برنامه‌های دهه ولایت و امامت در شهرستان زرین دشت در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه‌های عید غدیر و دهه امامت و ولایت در استان فارس اظهار کرد: خروجی کارگاه‌های علمی و آموزشی بنیاد غدیر، خود را در کوچه، خیابان، مساجد و حسینیه‌ها نشان می‌دهد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های شاخص دهه ولایت و امامت در فارس محوریت قرار دادن حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) بعنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در کشور است که میزبان سخنرانان مطرح کشوری و استانی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، مذهبی و تربیتی است.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان فارس از اجتماع بزرگ مردم ولایتمدار شیراز و حومه در روز عید غدیر با برپایی راهپیمایی‌های شاد خبر داد و گفت: برنامه شادی پیمایی بصورت نمادین توسط هیئات مذهبی در روز عید غدیر آغاز و تا حرم شاهچراغ ادامه پیدا می‌کند.

حجت الاسلام احمدی تجلیل از سادات استان فارس را از دیگر برنامه‌های دهه امامت و ولایت برشمرد و ابراز کرد: تسهیل زمینه ازدواج جوانان، تهیه جهیزیه ویژه نوعروسان نیازمند، برپایی مسابقات فرهنگی و هنری در فضای مجازی و توزیع بسته‌های معیشتی علوی از برنامه‌های دهه ولایت و امامت امسال در استان فارس است.

این مقام مسئول در بنیاد بین المللی غدیر استان فارس ادامه داد: برگزاری مسابقه خطبه غدیر، برپایی نمایشگاه غدیر در ۱۴ نقطه از کلان شهر شیراز با ارائه ۲۰ تابلو شبیه سازی تصاویر از ولادت تا ولایت حضرت امیرالمونین علی (ع) از برنامه‌های امسال بنیاد بین المللی غدیر در استان فارس است‌.

اعلام آمادگی صدا و سیمای مرکز فارس در پخش برنامه‌های دهه ولایت و امامت، راه اندازی پویش‌های خانگی غدیر از دیگر مواردی بود که حجت الاسلام احمدی به آن اشاره داشت.

وی یکی دیگر از رویکردهای امسال این بنیاد بین المللی را بر پایی ایستگاههای کودک با اجرای ویژه برنامه‌های شاد برای ارتباط با نسل نو در سراسر فارس عنوان کرد و گفت: امسال نیز به مدت ۱۲ شب برنامه‌های مختلف فرهنگی یک شب پس از عید قربان تا یک شب بعد از عید غدیر در فارس ادامه دارد.

احمدی از بازسازی صحنه غدیر به فراخور زمان در فارس نیز خبر دادو گفت: برنامه‌های دهه ولایت و امامت در فارس از انسجام خوبی برخوردار و حتی در بعضی از شهرستانهای اهل سنت مسئولان در برنامه‌های غدیرمشارکت دارند.

به گفته وی در سال گذشته در فضای مجازی مسابقه‌ای برگزار شد که ۹ هزار و ۸۰۰ نفر از شرکت کنندگان کتاب ویژه مسابقه را آپلود کردند و به ۱۱۴ نفر هدایایی تقدیم شد.

وی در خاتمه بر توزیع اطعام علوی تاکید کرد و گفت: در روایات امامان معصوم برای اطعام روز غدیر سفارش شده است، در حالیکه هیچ جایی برای اطعام روز عاشورا سفارشی نشده است و همین مساله بر ضرورت توجه بیشتر به مساله غدیر و اطعام نیازمندان در این روز تاکید فراوان شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.