پ
پ

به گزارش روابط عمومی بنیاد غدیر استان، جلسه پیگیری مصوبات و ارائه گزارش عملکرد مسئولین کمیته های ستاد غدیر در خصوص برنامه های دهه امامت و ولایت و عید غدیر با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و رئیس بنیاد غدیر استان آذربایجان شرقی برگزار گردید.
در ابتدای برنامه، حجت الاسلام والمسلمین کاملی فر دبیر بنیاد غدیر استان، ضمن خیر مقدم گویی مطالبی در خصوص عملکرد کمیته های تخصصی ستاد غدیر بیان کردند.
غدیر یک فرصت طلایی برای درک بهتر معارف اسلامی و شناخت تاریخ اسلام و فصل جدایی تاریخ اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمدعلی آل‌هاشم در این جلسه گفت: واقعه غدیر برای ما وظیفه تعیین می‌کند که ما بتوانیم این واقعه را مطرح کنیم که، آرمان های انسانی به خوبی در آن مدت تبلور یافته و راه هدایت از گمراهی مشخص شود. غدیر یکی از بزرگترین وقایع تاریخ جهان است که تا قیامت مسیر خوشبختی و سعادت انسان ها را تعیین کرده است. یک فرصت طلایی برای درک بهتر معارف اسلامی و شناخت تاریخ اسلام و فصل جدایی تاریخ اسلام است و تاریخ جاهلیت که بر همه مسلمانان جهان واجب است که غدیر را شناخته و فرهنگ و آموزه های آن را درک کنند.
امام جمعه تبریز گفت: غدیر دانشگاهی جاودانه است که آموزه های آن بی پایان و انسان ساز ابدی است. هدف دهه امامت و ولایت ترویج فرهنگ غنی غدیر است و بنیاد بین المللی غدیر در زمینه اشاعه و ترویج سیره مولی متقیان امیر مومنان علی علیه السلام دنبال برنامه های خاصی است که الحمد لله پیش بینی های خوبی انجام گرفته است.
بعد از شناخت، شناساندن فرهنگ غدیر و آیین ولایت علوی با شیوه های متعدد و بهره آوری از رسانه های دیداری و شنیداری، فضای مجازی و به کار گیری از هنر – که من هفته گذشته هم در نماز جمعه اشاره کردم – و ظرایف آن از وظایف ما در ترویج فرهنگ غدیر است.
اهم وظایف ما در راستای بزرگداشت عیدالله الاکبر، شناخت و شناساندن فرهنگ غدیر است.

رئیس بنیاد غدیر استان افزود: به نظر ما، غدیر از نظر هنری مظلوم است. باید هنرمندان عزیز در این رابطه تلاش مضاعفی را داشته باشند. اینکه گزارش دادند عزیزانمان در برخی از مناطق، تاریخ غدیر توسط بعضی از هنرمندان بازسازی می‌شود جای تشکر و قدردانی دارد. وظیفه امروز ما نسبت به بزرگداشت غدیر در عین حالی که فراوان است بسایر هم سنگین است. اهم وظایف ما در راستای بزرگداشت عیدالله الاکبر شناخت و شناساندن فرهنگ غدیر است. این خیلی مهم است که هم بشناسیم و هم بشناسانیم.
یکی از آموزه‌های غدیر گزینش بهترین ها برای تصدی هر امری است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: چشاندن شیرینی اعتقاد به ولایت از طریق احیاء سنت حسنه رسیدگی به محرومان از طریق کمک ها و مواسات مومنانه؛ این بسته های معیشتی را بیاوریم در این ایام انجام بدهیم. همچنین احیاء و گسترش فرهنگ اطعام غدیری و برپایی سفره های احسان علوی از دیگر وظایف ماست. وظیفه دیگر اهتمام به نشر پخش و شرح خطبه نبی اعظم صلی الله علیه و آله در غدیر خم است و شرح میدانی مفاهیم و معارف فنی آن متناسب با فهم مخاطبین است. تجلیل از سادات گرام، ترویج فرهنگ تکریم و تجلیل از سادات گرانقدر در یوم غدیر برای ریشه دار ساختن خاندان رسالت و امامت از دیگر وظایف ما در جامعه امروز است. اهتمام به برگزاری نشست های علمی معرفتی تخصصی عمومی از امکانات زیر ساخت های فراهم شده در فضای مجازی همت جهادی رسانه ملی برای ترویج بیش از بیش معارف علوی و فرهنگ وحدت بخش غدیر از دیگر وظایف ما محسوب می‌شود. آنچه از غدیر برای ما اهمیت دارد آموزه ها و فرهنگ غدیر است و اینکه چه درسی بگیریم تا بتوانیم الگو بشویم. لذا می‌توان با رفتار و گفتار و کردار خود فرهنگ غدیر را معرفی کرد و بی شک آموزه ها و درس ها غدیر برای جامعه بشری کاربرد گستره ای دارد . یکی از این آموزه‌ها گزینش بهترین ها برای تصدی هر امری است. ما از فرهنگ غدیر یاد بگیریم اینکه علی علیه السلام وارث حقی بود که از سوی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم به او اعطاء شده و به حق نیز شاسته آن بود. امیدواریم که همه مان به وظایف خودمان عمل کنیم.

در این برنامه، مسئولین کمیته های ستاد غدیر استان، گزارشی از مجموعه فعالیت ها یبرنامه ریزی شده برای دهه امامت و ولایت و عید غدیر ارائه دادند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.