پ
پ

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر گفت: امامت و ولایت یکی از اصول مذهبی و دینی است که فقط مختص ایران نیست.
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از بوشهر، حسین کارگر در جلسه استانی کارگروه هماهنگی دهه امامت ولایت که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: امامت و ولایت که یکی از اصول مذهبی و دینی بوده فقط مختص ایران نیز نیست و در هر کشوری که مسلمان و شیعه وجود داشته باشد، مسائل امامت نیاز به بازگویی دارد.

وی با تشریح ساختار سازمانی و اداری بنیاد بین‌المللی غدیر و اینکه ساختار این بنیاد سراسری و در همه استان‌ها یکسان است، عنوان کرد: رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر در هر استان، نماینده ولی‌فقیه در آن استان بوده و این انتخاب نیز از آنجا صورت گرفته که پاسخگویی به مسائل و شبهات دینی و فرهنگی باید توسط کارشناس آگاه به مسائل دینی انجام گیرد تا این پاسخگویی بر اساس کلام پروردگار، اولیاء، انبیاء و امامان و منابع موثق باشد و نه بر اساس تحلیل افراد و نگرش‌های فردی و منطقه‌ای.
دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر درباره اهداف و برآیندهای مدنظر فعالیت‌های بنیاد گفت: در نگاه افراد سطحی‌نگر، واقعه غدیر و خطبه غدیر که مربوط به ۱۴۰۰ سال پیش بوده ضرورتی برای دنیای امروز ندارد؛ اما باید گفت که نفوذپذیری اسلام ناب محمدی در سراسر جهان، توجه به مسائل اصلی این شریعت الهی را همواره در اولویت قرار داده است. از زمان روی کار آمدن انقلاب اسلامی ایران، اخلال‌گری‌ها و دشمنی‌ها در عرصه‌های اقتصادی، نظامی، فرهنگی، دینی، آغاز شد و همان‌طور که در قرآن اشاره شده، هنوز ادامه دارد،

کارگر ادامه داد: تا پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، قدرت و تأثیرگذاری اسلام ناب محمدی برای چپاولگران و استعمارگران قابل تصور نبود؛ اما با پیروزی انقلاب اسلامی ایران توسط یک رهبر شیعی و ۱۲ امامی آن هم بدون حمایت دولت‌های غربی و سپس رشد و توسعه همه‌گیر و جهان‌شمول آن، زنگ خطر را برای منفعت‌طلبان به صدا درآورد. دشمن به خوبی به نقاط قوت و ضعف شریعت اسلام آگاه است. پس از انقلاب، دشمن آکادمی شیعه شناسی را بنا نهاد و پس از تحقیق‌های بسیار به نقاط ضعف مسلمانان اشراف پیدا کرد و از همان ضعف‌ها برای ضربه زدن به مبانی ناب دین اسلام بهره گرفته است.

وی عنوان کرد: یکی از عمده ضعف‌ها، اشراف نداشتن و آگاهی کامل و کافی به مسائل دینی و فرهنگی بوده و دشمنان با استفاده از ظرفیت‌های ممکن و تهاجم فرهنگی همه جانبه، اعتقادات، باورها، دین‌داری، اعتماد، امید، گذشت و مسائلی از ین دست را نشانه گرفته و اکنون وظیفه داریم که به دنبال دفاع از حقانیت ولایت و امامت برای نسل جوان و نیز حفظ مکتب اهل‌بیت و پایداری مسلمانان است. باید برای روز غدیر برنامه‌های متنوع، اثرگذار، جذاب و عام برای همه نسل‌ها به‌ویژه نسل جوان اجرا شود.
نیاز انسان به هدایت و راهنمایی اصل بدیهی است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: باید شکرگذار نعمت ولایت در کشور بود. نیاز انسان به هدایت و راهنمایی اصل بدیهی بوده و ولایت نعمتی است که دستاورد پیامبران و امامان برای ملت‌هاست.

سروش حیدری سنگستانی مطرح کرد: هر فرد اگر متخصص و اهل‌فن هم باشد بازهم در مسیر زندگی به مشکل برمی‌خورد. شیطان از مقربین درگاه الهی بود؛ اما به دلیل عدم قبولی ولایت و امامت، از درگاه الهی رانده شد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه بتوان مسیری که از زمان پیامبر اسلام(ص) و امام علی علیه‌السلام، آغاز و در دوران امام صادق (ع) به اوج خود رسیده را در قله‌های تعالی و توسعه نگه داشت بر حفظ انسجام وحدت در امور تأکید و خواستار اجرای برنامه‌های مشترک ویژه برای مخاطبان خاص با نیازسنجی‌های دقیق شد.

به گزارش آنا، در این جلسه رؤسای دانشگاه‌های پیام نور، علمی کاربردی و نمایندگان دیگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خود در این حوزه، برنامه‌ها و طرح‌های دانشگاه مطبوع خود را در دهه امامت ولایت پیش رو تشریح کردند و در پایان سروش حیدری سنگستانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر به‌عنوان رئیس ستاد استانی غدیر در دانشگاه‌های استان بوشهر منصوب و حکم وی ابلاغ شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.