پ
پ

دبیر بنیاد غدیر کیش با اشاره به ویژه برنامه‌های فرهنگی، هنری جشن عیدغدیرخم گفت: جشن عید غدیرخم در مصلی کیش برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، حجت الاسلام طباطبایی، افزود: برگزاری چند دوره مسابقات کتابخوانی با محوریت غدیر در فضای مجازی و برخی مراکز و سازمان‌ها و دانشگاه‌ها، نشر و تولید بروشور آثار خوشنویسان در ارتباط با غدیر و حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام، بازسازی دو واقعه مهم مباهله و غدیرخم در زمان‌های متفاوت در کیش، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران و کارکنان با همکاری دانشگاه علمی کاربردی، فعال سازی نشریات دانشجویی با محوریت غدیر و حضرت امیرالمومنین با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی، نشست علمی و پاسخگویی به شبهات در خصوص واقعه غدیر و مسائل اعتقادی توسط بسیج دانشجویی از برنامه‌های ستاد مراسم غدیر در کیش است.

وی افزود: برپایی شب شعر ترکی غدیر با همکاری توسط پردیس بین المللی کیش صنعتی شریف، مجموعه مسابقات ورزشی و تفریحات خانوادگی با همکاری موسسه ورزش و تفریحات سالم جزیره کیش، جشنواره فرهنگی، هنری علوی ویژه فرهنگیان و دانش آموزان، مسابقات مقاله نویسی، نقاشی و انشاء بین دانش آموزان، دوره آموزشی غدیر شناسی توسط مرکز فعالیت‌های قرآنی کیش، فعالیت موکب‌های صلواتی نیز از دیگر برنامه‌های جشن عیدغدیر در کیش است.

حجت الاسلام طباطبایی خاطرنشان کرد: عیادت از بیماران بیمارستان کیش در روز عید غدیر، ارائه پیشنهاد رایگان بودن هزینه‌های بیمارستانی نوزادانی که در روز عید غدیر متولد می‌شوند نیز از برنامه‌های پیش بینی شده برای جشن عیدغدیر است.

وی تصریح کرد: رایگان بودن مراسم عقد ازدواج زوج‌های جوان در روز عید غدیرخم و اهدای هدایای ویژه به زوجها، اهدای بسته‌های فرهنگی متنوع در شب و روز عیدغدیر خم در مساجد و هیئت ها، برگزاری برنامه‌های مختلف در صداوسیمای مرکز کیش، آذین بندی شهر و اماکن، برگزاری برنامه نورافشانی، استقبال از مسافران در بندرگاه و فرودگاه کیش نیز از برنامه‌های ستاد مراسم غدیر در جزیره کیش است.

خطبه خوانی غدیر توسط بومیان جزیره کیش نیز در دو نوبت برگزار خواهد شد و زمان و مکان برگزاری این مراسم اطلاع رسانی خواهد شد.

دبیر ستاد مراسم غدیر کیش گفت: جشن عید غدیر از ساعت ۱۰ صبح در مصلی کیش برگزار خواهد شد و سخنران برنامه نیز حجت الاسلام و المسلمین علیدادی نماینده ولی فقیه در استان کرمان خواهد بود.

برپایی سفره اکرام علوی پس از جشن عید غدیر در مصلی و پذیرایی از شرکت کنندگان در مراسم جشن نیز از دیگر برنامه‌های جشن عیدغدیر کیش است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.