پ
پ

به گزارش روابط عمومی بنیاد غدیر استان آذربایجان شرقی، همایش علمی تخصصی علامه امینی صبح دیروز یک شنبه در سراب برگزار شد.

در این همایش علمی تخصصی شخصیت‌های کشوری، استانی و شهرستانی حضور داشتند. آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و رئیس بنیاد غدیر کشور، آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، آیت الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، آیت الله شیخ هادی ملکوتی نماینده مردم آذربایجان در مجلس خبرگان رهبری، عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی، حجت الاسلام حسینی سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی استان، ناظمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مسئولان شهرستانی و نیز علما، روحانیون، خانواده‌های شهدا، محققان و پژوهشگران از جمله شرکت کنندگان در این همایش علمی تخصصی بودند.

در ابتدای برنامه قاری برجسته کشور، آقای ابراهیم عبدی آیاتی از کلام الله مجید را قرائت نمودند. در ادامه برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر اکرمی امام جمعه سراب، پیام آیت الله سبحانی به همایش را قرائت کردند.

حضرت حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این همایش گفت: امروز مردم آذربایجان و شهرستان سراب به خود می بالند که شخصیتی چون علامه امینی را دارند.
امام جمعه تبریز به مناسبت سالگرد رحلت این عالم بزرگوار فرمود : علامه امینی دامن همت به کمر زد و دلیرانه وارد میدان جهاد شد و با شمشیر بران به نبرد پرداخت و با کمال اخلاص و اشتیاق، جسم سالم و جان پاکش را در این راه فدا کرد و سرانجام ناله مظلومیت حق را به گوش جهانیان رسانید. این شد که کتاب نفیس الغدیر همانند خورشید درخشید و جلوه اش روشنی بخش دیده حق گویان یعنی دوستان علی شد و چشم مخالفان حق را کور ساخت.

رئیس بنیاد غدیر استان افزود: این بزرگ مرد جهان تشیع توانست با تلاش شبانه روزی و عنایات الهی شیعه را در جهان بشناساند و یادگاری ارزشمند به نام الغدیر حاصل زحمات این عالم بزرگ است.

وی به برخی فضائل و ویژگی‌های منحصر به فرد اخلاقی و برجستگی‌های علمی این عالم بزرگ اشاره کرد و با تشکر از آیت الله صدیقی رئیس بنیاد الغدیر گفت: بسیار سپاسگزاریم که آیت الله صدیقی اجازه برگزاری این همایش علمی تخصصی را به عنوان رئیس بنیاد غدیر صادر و خود نیز زحمت سفر و حضور در این همایش را متقبل شدند.
استاندار آذربایجان شرقی در همایش بزرگداشت علامه امینی گفت : علامه امینی رحمت الله علیه همه را به مبارزه به تکلیف فرا می خواندند تا شعله های حماسه تشیع فروکش نکند.
سردار عابدین خرم در همایش بین‌المللی علمی تخصصی علامه امینی گفت : مرحوم علامه امینی زمان شناس بودند دشمن شناس بودند در عین حال منادی وحدت مذاهب اسلامی هم بودند با خشک اندیشی دینی و دور بودن از واقعیت های معاصر مخالفت می کردند به جریان های فکری فلسفی و سیاسی اجتماعی آن روز آنچنان مسلط بودند و استکبار جهانی امپریالیسم را تهدیدی برای اسلام می دانستند از این رو همه را به مبارزه به تکلیف فرا می خواندند تا شعله های حماسه تشیع فروکش نکند.
امام جمعه موقت تهران درهمایش بزرگداشت علامه امینی رحمت الله علیه گفت: مرحوم علامه امینی رضوان الله تعالی علیه چشمه جوشانی بود که می جوشید ایجاد جریان می کرد و خودش هم یک چشمه جاری بود و مرزها را در می نوردید.

حضرت آیت الله کاظم صدیقی در همایش بین‌المللی علامه امینی به مناسبت سالگرد عروج این عالم گرانقدر فرمود : علامه امینی رضوان الله تعالی علیه صاحب همت بود ان الله یحب ذوی الهمم العالیه همت بلند را خدا دوست میدارد. هرکسی به هر جایی رسیده از همت بلند به آنجا رسیده است. مرحوم آقای امینی قناعت نکرد به کتاب هایی که در کتابخانه های حوزه هزار ساله نجف وجود داشت. مرحوم علامه امینی رضوان الله تعالی علیه چشمه جوشانی بود که می جوشید ایجاد جریان میکرد و خودش هم یک چشمه جاری بود و مرزها را در می نوردید و برای شکار مطالبی که با آن صید ها می تواند دل های اهل ولایت را شکار کند تثبیت کند و خانه امیر المومنین قرار بدهد استفاده می کرد.

ضرورت توجه به جهاد تبیین در موضوع عفاف و حجاب

آیت‌الله کاظم صدیقی، بر ضرورت توجه به جهاد تبیین در موضوع عفاف و حجاب تاکید کرد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور افزود: دشمنان انقلاب، دختران شیعه در ایران را به اسارت می‌برند.

آیت الله صدیقی سپس ادامه داد: دشمنان انقلاب با تبلیغات کاری کردند که مردم مؤمن جرأت اعتراض بر کشف حجاب کنندگان خانم‌ها در معابر عمومی را ندارند.

رئیس بنیاد غدیر کشور گفت: آمریکا و اسرائیل با تبلیغات سمی خود می‌خواهند حجاب و حیا را از خانم‌ها بردارند، لذا مسئولین فرهنگی و اجتماعی باید برنامه ارائه دهند.

وی در ادامه افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر چاره کار در قضیه مبارزه با کشف کنندگان حجاب است.

وی با بیان اینکه دفاع از انقلاب دفاع از امیرالمومنین (ع) و دفاع از مظلوم انقلاب امام خامنه ای دفاع از حضرت علی است، گفت: اگر خدای نکرده انقلاب اسلامی شکست بخورد هیچ‌کسی امنیت نخواهد داشت و از لیبی بدتر خواهد شد.

صدیقی در ادامه گفت: ما در جهاد تبیین عقب هستیم لذا باید همه دست به کار شوند و نیت شوم دشمنان انقلاب را نقش بر‌آب کنند.
آیت الله ملکوتی، نماینده مجلس خبرگان در همایش بزرگداشت علامه امینی رحمت الله گفت: مسئله غدیر خم و کتاب الغدیر، و هر آنچه که در این باب گفته شده نوشته شده و گفته خواهد شد بر محور امامت و ولایت است.که ما این افتخار را داریم که در مکتبمان و مذهبمان ما را با تعبیر امامیه خطاب می کنند.

آیت الله ملکوتی حدیث غدیر را مهم دانسته و فرمودند: علامه امینی مسئله امامت را با استفاده از حدیث غدیر اثبات کردند نه دیگر ادله و این هم بدلیل جامع بودن مطالب موجود در این حدیث می باشد.
در این همایش علمی ۱۱ مقاله علمی در باب شخصیت علامه شیخ عبدالحسین امینی توسط محققان و پژوهشگران کشوری ارائه شد. در انتهای همایش از برگزیدگان مقالات ارائه شده تجلیل به عمل آمد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.