پ
پ

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین گفت: رسانه‌ها مهمترین وسیله برای تبلیغ ولایت هستند و باید واقعه‌ی غدیر را همچون واقعه عاشورا به گوش جهانیان برسانند.

محسن حق‌شناس در نشست خبری که امروز ۱۹ تیر ۱۴۰۱ به مناسبت آغاز دهه‌ ولایت در خانه امام‌ جمعه شهیدی شهر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: عهد ببندیم که همه رسانه‌ی غدیر باشیم‌. جای معارف غدیر نه تنها در فضای شهری بلکه در رفتارها و زندگی‌های ما خالی است و هنوز با آنچه در افق ولایت ترسیم شده است بسیار فاصله داریم.

این مسئول افزود: رسانه‌ها مهمترین وسیله برای تبلیغ ولایت هستند و باید واقعه‌ی غدیر را همچون واقعه عاشورا به گوش جهانیان برسانند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های دهه امامت از امروز با قرائت نماز عید قربان آغاز شده است، عنوان کرد: دومین برنامه این دهه، اهتزاز پرچم ولایت در میدان سیدحسن نصرالله شهر قزوین است. بازسازی واقعه غدیر توسط بازیگران نمایش، برگزاری سومین دوره جشنواره ملی خوشنویسی غدیر، مسابقه میرعلمدار ویژه نوجوانان از دیگر برنامه‌هایی است که در دهه ولایت برگزار خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: لازم به ذکر است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌عنوان دستگاه متولی تربیتی کودکان، مسئولیت تامین محتوای غدیر برای این گروه سنی را برعهده گرفته است.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در قزوین گفت: ۲ سرود با محوریت غدیر و ولایت آماده شده که در چند روز آینده رونمایی خواهد شد. به‌خوبی می‌توان از ظرفیت این هنر برای تبلیغ مضامین دین مبین‌ اسلام استفاده کرد. اداره‌کل اوقاف و امورخیریه و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آماده‌سازی این سرودها مشارکت داشته‌اند.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه وقایع غدیر در سطح استان خاطرنشان کرد: شب شعر آئینی با حضور شاعران مطرح کشوری، ایستگاه‌های صلواتی که توسط مواکب اربعینی برپا خواهد شد از دیگر برنامه‌هایی است که نمایانگر ارادت تمامی ارگان‌ها و نهادها و گروه‌های مردمی به جریان غدیر است.

حق‌شناس در ادامه برنامه‌هایی که بنیادغدیر برای دهه امامت تدارک دیده است، تصریح کرد: ۶۵۰ متر مربع نقاشی دیواری غدیر در سطح شهر، مراسم تجلیل از سادات و شهدای سادات، راه‌اندازی کاروان شادی غدیر، برپایی بیش از ۲۳۰۰ جشن خانگی غدیر در سطح استان، برگزاری دوره تربیت‌مربی غدیر، قصه‌گویی غدیر، برپایی همایش نقش زن در تبیین غدیر، از جمله این برنامه‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اداره‌کل ورزش و جوانان استان قزوین ۲۲۱ برنامه ورزشی را برای دهه ولایت در نظر گرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به تجلیل از جوانان‌نخبه در سطح استان، برگزاری مسابقات ورزشی، ورزش‌های زورخانه‌ای که متبرک به ذکر یاعلی است اشاره کرد.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین گفت: امسال کنگره بین‌المللی بنیادغدیر در استان مازندران برگزار خواهد شد که میهمانانی از سراسر جهان اسلام در آن حضور خواهند داشت.

ادای دین فرهنگی‌ ورزشی شهرداری به غدیر

به گزارش ایسنا، حسین برجی، سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین نیز در این نشست گفت: برای دهه‌ ولایت بیش از ۵۰ مورد برنامه تایید و پشتیبانی شده که از این تعداد سهم سازمان ۱۰ جشن است که در نواحی منفصل شهری برگزار خواهد شد و در تاریخ ۲۶ و ۲۷ تیرماه ۲ جشن بزرگ و باشکوه در میدان‌آزادی شهر قزوین تدارک‌ دیده شده است.

برجی افزود: مسابقات فرهنگی ورزشی، جشنواره خوشنویسی، مسابقات ویژه کودکان نیز برنامه‌ریزی شده‌است. ۸ خانه‌فرهنگ زیرمجموعه سازمان‌فرهنگی ورزشی شهرداری کمک‌حال برگزاری جشن‌ها در قالب مولودی خوانی، مرشدخانی، نمایش و مسابقه نقالان کودک غدیر و تجلیل از سادات خانه‌سالمندان هستند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی تجلی‌غدیر عنوان‌کرد: مسابقه بزرگ خوشنویسی نیز از تاریخ ۱۹ تا ۲۷ تیرماه در سطح ملی اجرا خواهد شد و آثار در قالب نمایشگاه به دید عموم خواهد رسید. نتایج مسابقه نیز بعد از روز مباهله اعلام خواهد شد.

سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: در حوزه ورزشی مسابقاتی همچون کوه‌روی‌ مردمی در قلّه‌ی مردمی، ورزش و نشاط در بوستان پامچال، برگزاری تلاوت قرآن‌کریم با حضور قاریان ملی، در مسجدغدیر و مسجد امیرالمومنین(ع) که مزین به مضامین ولایت و امامت هستند تدارک دیده شده است.

وی گفت: الگوسازیِ هدیه از طرف بهترین بابای دنیا به کودکان سه تا ۱۳ سال، طرح جدیدی است که امسال در استان اجرایی خواهد شد. سازمان فرهنگی ورزشی قزوین، در قالب برنامه‌های مشارکتی، قسمتی از هزینه اجرای جشن‌ها را برعهده گرفته است.

به گزارش ایسنا امروز در پایان این نشست، باحضور خبرنگاران، از سایت بنیاد غدیر استان قزوین که پرتالی مستقل است رونمایی شد و قزوین سومین استانی است که به سایت مستقل مجهز شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.