پ
پ

تبریز- دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در آذربایجان شرقی گفت: برنامه‌های عید غدیر در آذربایجان شرقی با محوریت و مشارکت کامل مردم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن کاملی فر ظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت دهه امامت و ولایت در تبریز گفت: هیچ مناسبت مهمی در تاریخ شش هزار ساله انبیا همچون واقعه غدیر نداریم.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) در واقعه غدیر ولایت ۱۲ امام را معرفی کردند، ادامه داد: ریشه غدیر در قران کریم است، قران بدون غدیر هدایت گر نبوده و غدیر نیز بدون قران قابل تفسیر نیست.

کاملی فر با اشاره به اینکه غدیر حتی از عاشورا، اربعین و نیمه شعبان نیز بااهمیت‌تر است، ابراز داشت: غدیر کامل کننده دین است و نیاز است توجه ویژه ای به این ایام داشته باشیم.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در آذربایجان شرقی افزود: برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، دانشگاهی و جشن‌های مردمی برای تبیین اهمیت آن تدارک دیده شده که ۹۰ درصد آنها مردم محور است.

حجت الاسلام کاملی فر با بیان اینکه برنامه‌های غدیر خم از روز قربان و با نماز عید قربان آغاز شده است از برپایی جشن‌های مردمی در پارک‌ها و محافل مختلف تبریز و دیگر شهرستان‌ها خبر داد و افزود: جشن بزرگ غدیرخم نیز در تبریز در محوطه ارک برگزار خواهد شد.

وی افزود: بنیاد غدیر بودجه دولتی نداشته و ریالی از دولت دریافت نمی‌کنیم. تمامی هزینه‌های این بنیاد توسط مردم و خیران تأمین می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.