پ
پ

آیت الله کاظم صدیقی دبیرکل بنیاد بین¬المللی غدیر و امام جمعه موقت تهران به همرا مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره این نهاد در جلسه شورای معاونین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شرکت و حکم دکتر بهرام عین¬الهی را به عنوان رییس نمایندگی بنیاد بین¬المللی غدیر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکترعباس شیراوژن(معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت) را به عنوان دبیر اجرایی نمایندگی بنیاد بین¬المللی غدیر در این وزارتخانه را اعطا کردند
در این جلسه که با حضور دکتر بهرام عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکترحسین ظریف¬منش مدیرعامل بنیاد بین¬المللی غدیر، معاونین وزارت بهداشست و تعدادی از اعضاء هیئت مدیره بنیاد بین¬المللی غدیر برگزار گردید؛ دبیر کل بنیاد بین¬المللی غدیر اظهار نمود: بنابه روایت؛ وجود سه چیز برای بشریت ضرورت دارد، اول: «فقیه عالم الورع» یعنی عالم و فقیهی که دین را بفهمد و عمل کند، چون اولین نیاز بشر فکر درست، فطرت پاک، عقیده، جهان بینی، اخلاق و عمل صالح است. و بعد « طبیب الحاذق ثقه» است، یعنی طبیبی که در طبابت حاذق بوده و براساس علم و دانش و مهارت در این جایگاه قرار گرفته باشد و درکار پیشگیری و درمان خبره باشد. و ضمناً مورد وثوق نیز باشد، البته پزشکان و کادر درمان ما مورد وثوق هستند و ما به آنها افتخار می کنیم ولی متأسفانه پزشکانی نیز هستند که با طبابت خود تجارت کرده و این مستلزم نظارت مستمر مدیران و مسئولین می باشد .
آیت الله صدیقی افزود: پزشک می¬بایست در کار درمان، خود را به جای بیمار بگذارد و با وجدان به کار مداوای بیمار بپردازد و مشکل بیمارش را حل نماید. چون زمانی دستگاه پزشکی موفق خواهد بود مشکل بیماری را در جامعه حل کند که تعهد علمی، وقت مکفی، تشخیص درست بیماری، تجویز داروی مناسب و مهمترین و اصلی¬ترین عامل یعنی اخلاق پزشکی هم رعایت شود، چون بنی آدم ذاتاً شایسته و نیازمند احترام است و بیمار در هر شرایطی و موقعیتی که باشد می¬بایستی با کرامت، احترام و انسانیت با وی برخورد شود و در اینجا است که مثلث طبابت ، حذاقت و کرامت کامل خواهد شد .
ایشان در خصوص بنیاد بین المللی غدیر تصریح کرد: بنیاد بین¬المللی غدیر در بیش از ۴۰۰ شهر در سراسر کشور نمایندگی دارد و برنامه¬های فرهنگی، تبلیغی، آموزشی و معرفتی برگزار می¬نماید که اثرگذار و مثمرثمر است. معمولاً نماینده ولی فقیه و امام جمعه هر استان؛ به عنوان رئیس نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر در استان متبوع معرفی می¬گردند و در وزارتخانه¬ها نیز ، وزرای فرهیخته و ولایی نیز افسران جبهه غدیر و پرچمدار پرچم غدیر هستند که ان¬شالله بتوانیم در این جبهه فتوحاتی را به محضر امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب ع عرضه نماییم.
در ادامه این دیدار دکتر بهرام عین¬الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفتند: ما در وزارت بهداشت، حدود ۲۲۰ هزار دانشجوی پزشکی و پرستاری و سایر رشته ها و حدود ۲۰ هزار عضو هیات علمی و قریب به ۵۰۰ هزار نفر پرسنل داریم که مجموعه عظیم و ظرفیت خوبی را شامل می-شود و شدیداً به کارهای فرهنگی نیاز است و ان شاالله با برنامه¬ریزی¬هایی که معاونت فرهنگی و دانشجویی وزاتخانه انجام می¬دهند و با همکاری مجموعه بنیاد بین المللی غدیر، بتوانیم حوزه فرهنگی را سامان ببخشیم.
وزیر بهداشت ادامه داد: امروزه دانشگاه¬ها از نظر علمی رشد خوبی پیدا کرده¬اند، اما جا دارد از حیث فرهنگی بیش از پیش ارتقا پیدا کنند، از طرفی بنیاد بین¬المللی غدیر نیز اهداف مقدّسی دارد و ان شاالله بتوانیم از آن در دانشگاه¬های علوم پزشکی استفاده کنیم تا بتوانیم به مردم خدمات شایسته¬ای ارائه دهیم.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری، ضرورت پرداختن به اقدامات فرهنگی برایمان بیش از پیش اهمیت پیدا کرد و لازمه آن هم این است که مجموعه¬های فرهنگی قوی به ما کمک کنند، چراکه مجموعه-های وابسته به ما بیشتر در زمینه علمی فعالیت دارند و نیاز به کمک و راهنمایی مجموعه¬هایی با زیرساخت قوی در زمینه فرهنگی داریم.
وی گفت: از نظر اجرایی یک سری قوانین هست که الزامیست، مثلا اگر یک استاد بخواهد ارتقا پیدا کند، حتما باید امتیاز ماده یک که ماده فرهنگی است را کسب کند، کسی که استاد می¬شود؛ فقط یک استاد با زمینه علمی قوی نباشد، بلکه از هر حیثی استاد باشد و اثرات مثبت بر روی دانشجوهایش داشته باشد.
وزیر بهداشت عنوان کرد: سابقاً طرحی تحت عنوان «طرح معرفت» داشتیم که اساتید می¬توانستند به همراه خانواده¬هایشان چند روزی را در یک محیط استقرار پیدا -کنند و برای آنها برنامه¬های فرهنگی تدارک می¬دیدیم که برنامه¬های خوب و موفقی بودند.
وی در پایان بر تدارک و اجرای برنامه های آموزشی، فرهنگی و معرفتی برای دانشجویان، کارمندان و اساتید حوزه بهداشت و درمان و انعقاد تفاهم¬نامه با بنیاد بین¬المللی غدیر در این خصوص تاکید کرد.
دکترحسین ظریف¬منش مدیر عامل بنیاد بین¬المللی غدیر نیز در این دیدار گفت: بنیاد بین¬المللی غدیر با برگزاری همایش¬ها و کنگره¬های علمی، پژوهشی در چند سال اخیر در حوزه فرهنگ¬سازی غدیر و بهره¬مندی اقشار مختلف اجتماعی از سبک زندگی علوی و سیره عملی امیرالمؤمنین ع اقدامات مؤثری داشته است، در حوزه آموزش غدیر و برگزاری کارگاه¬های آموزشی غدیرشناسی و ترویج نهج¬البلاغه آمادگی داریم با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همکاری داشته و کمک محتوایی کنیم و نیز برنامه های مشترک فرهنگی برای کارکنان وزارت و کادر شریف درمان، پیش-بینی نماییم.
وی در ادامه پیشنهاد کرد که برای ایام الله میلاد نور (دهم رجب ـ میلاد جواد الائمه ع ـ الی سیزدهم رجب ـ میلاد امیرالمؤمنین ع مجموعه برنامه هایی به صورت مشترک طراحی و اجرا شود که با نظر وزیر مقرر شد یک همایش فرهنگی مشترک برای این ایام برنامه ریزی و اجرا گردد
در خاتمه حکم دکتر بهرام عین¬الهی به عنوان رییس نمایندگی بنیاد بین¬المللی غدیر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و حکم دکترعباس شیراوژن(معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت) به عنوان دبیر اجرایی نمایندگی بنیاد بین¬المللی غدیر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرائت و رسماً اعطاء گردید .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.